آشنایی با مراکز رشد دینی

مرکز رشد و شکوفایی فناوری‏ ها و هنر قرآنی

تاریخ انتشار:

مرکز رشد:
مرکز رشد، در یک دوره‏ ی محدود برای کارآفرینان و واحدهای خرد و کوچکی که دارای ایده‌های قابل تجاری شدن هستند، خدمات و تجهیزات مناسب جهت آماده شدن برای حضور مستقل و موثر در عرصه جامعه فراهم می‌کند. بنابراین، مراکز رشد براى فراهم ‏سازی شرایط مناسب جهت ایجاد، توسعه و رشد كسب و كارهاى خرد و كوچك تأسيس مى‏شوند. این مراکز، فضایی ادارى و فنى همراه با خدمات حمايتى با حداقل هزينه را براى شركت‌هاى نوپا فراهم مى كنند و زمینه ‏ی شبكه سازى و برخى خدمات جانبى را تامين مي‌نمايند. در واقع مراکز رشد با فراهم‏ سازی شرایط مناسب‏تر برای رشد و باروری ایده‏ های نو، روند شکل‏ گیری و رشد کسب‏ و کارهای جدید را تسریع می‏ نمایند. مراکز رشد معمولا موضوع فعالیت‏ های خاصی را تعریف کرده و در حوزه‏ای مشخص‏ فعالیت می‏ نماین
مرکز رشد و شکوفایی فناوری‏ ها و هنر قرآنی:
معرفی: مرکز رشد و شکوفایی فناوری‏ ها و هنر قرآنی، یک مرکز رشد تخصصی با تمرکز بر توسعه کسب‏ و کارهای قرآنی، دینی و فرهنگی است. این مرکز، به همت سازمانِ فعالیت‏های قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی ایجاد شده که به عنوان سازمانی پیشرو و پژوهش محور، توسعه و ترویج فرهنگ و علوم قرآنی در بین دانشگاهیان کشور را وظیفه اصلی خویش تعریف نموده است. مرکز رشد فناوری‏ها و هنر قرآنی، مجموعه‏ای است تحت مدیریت متخصصان حرفه‌ای که با ارائه خدمات حمایتی پیوسته و قابل دسترسی و ارائه مشاور‌ه‌های لازم، زمینه ایجاد و رشد کسب‏ و کارهای قرآنی و فرهنگی را مهیا می‏ نماید. این مرکز تلاش دارد تا حلقه مفقوده تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی سازمانهای علمی و فرهنگی در زمینه فناوری‌های فرهنگی، دینی و هنر اسلامی ـ ایرانی باشد. فضای مرکز رشد فناوری‏ها و هنر قرآنی به مساحت 330 متر مربع در طبقه اول از یک ساختمان مجزا قرار دارد. علاوه بر این فضا، بخشی از ساختمان مرکزی فعالیت‌های قرآنی (روبروی مرکز رشد) که شامل کتابخانه، فضای کارگاهی، سالن کنفرانس، ناهار خوری و ... می‌گردد برای ارائه خدمات تخصصی به واحدهای فناوری در اختیار مرکز رشد قرار داده شده است.

چشم انداز:
مرکز رشد و شکوفایی فناوری‏ ها‌ و هنر قرآنی با گردهم‏آوری استعدادهای نوآور و خلاق و همچنین فناوری مورد نیاز در جهت تحقیق و توسعه مبتنی بر قابلیت‏های قرآنی و فرهنگی، پیشروترین مرکزی است که بستری مناسب برای برخورداری و بهره بردن از فوائد این حوزه فراهم نموده است. استقرار در این مرکز، یکی از مزیت‌های اصلی مخاطبین مرکز رشد در راه رسیدن به موفقیت است چراکه جایگاه ممتازی در میان مراکز رشد فرهنگی و هنری منطقه دارد. این مرکز، بزرگترین شبکه متخصصین فعال در حوزه‏ی کسب‏ و کارهای مرتبط با قرآن کریم در کشور را دارا است و دارای شرایط مناسب جهت عرضه محصولات واحدهای حمایت شده در حوزه کشورهای مسلمان می‏باشد؛ ان شا الله .

ضرورت و اهمیت:
در دو دهه ي گذشته، نوآوري و دانایی به محور توسعه کشورهاي پیشرفته یافته تبدیل شده است. در این فضا اقتصاد فیزیکی جاي خود را به «اقتصاد دانایی محور» داده که در آن مهمترین عامل تولید، نه نیروي کار و سرمایه، بلکه «دانايي» و «فناوري» است. مراکز رشد به منظور کمک به ایجاد کسب ‏و کارهای فناور و متکی بر ایده هاي نو، محیطی مناسب فراهم می‏آورد. در این محیط با بهره برداري مشترك از منابع، کاهش هزینه ها و دسترسی به مشاوره هاي لازم، احتمال موفقیت موسسات نوپا افزایش می یابد. ضرورت موضوع کارآفرینی فرهنگی یا استفاده از ظرفیت‏های کارآفرینی در خدمت فرهنگ با تکیه بر اقتصاد دانش محور، ایجاد اشتغال و بهره‌وری از پتانسیل‏ های موجود در فناوری آوری‌های نوین باعث طراحی و سازماندهی کسب و کارهای فناورانه فرهنگی خواهد گردید.

اهداف:
1- بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای فناورانه قرآنی - فرهنگی‏‏؛
2- ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان فعال در حوزه قرآن و فرهنگ؛
3- کمک به رونق اقتصاد کشور به وسیله ترویج صنایع فرهنگی و دینی در سطح ملی و بین‌المللی؛
4- ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای خرد و کوچک قرآنی و فرهنگی؛
5- کمک به تولید دانش نوین و فناوری در زمینه‌‏ی نوآوری‏های قرآنی و کسب‏وکارهای فرهنگی؛
6- تدوین و ارائه آموزش‌های علمی ـ کاربردی و دوره‌های عالی پژوهشی با همکاری دانشگاه‌ها در راستای بسترسازی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در زمینه ‌های قرآنی – فرهنگی؛
7- ‌تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناوری‌های قرآنی قابل عرضه به بازار در سطح منطقه با بهره‌‌گیری از توان و فرصت‏های موجود در استان تهران و کشور.

مشاوران،مدرسان و مربیان:
دکتر سیدرضا حجازی(مدرس کارآفرینی)
دکتر رحیم خاکی(مشاور و مربی کسب کارهای قرآنی)
دکتر شفیعی(مشاور مالی)
دکتر رضایی زاده(مدرس و مشاور کارآفرینی)
خانم زهرا کلاتهایی(مشاور تیم سازی و کسب وکارهای فاوا)
آقای وحید سعدی(مشاور کارآفرینی)
آقای سید علیرضا هاشمی نکو(مدرس کارآفرینی و تامین مالی)
آقای محمد طغرایی
آقای یوسفی( مشاور و مدرس کسب و کارهای قرآنی)
آقای سعید زرندی
آقای حسین ممتاز

کادر اجرایی:
دکتر حمید صابر فرزام(مدیر)
دکتر محمد صادق برادران(معاون فناوری)
مصطفی حسین پور(کارشناس)
علی اکبر اسلامی(مسئول دفتر)

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.