مسابقات ایده پردازی

رویداد کارآفرینی ((ایده بازار))

تاریخ انتشار:

مدیر شعبه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: ایده بازار رویدادی است که افراد توانمندی خود را در ایده‌پردازی، بیان ایده و انتقال آن به دیگران در محیطی دوستانه محک می‌زنند.
هومن سراج افزود: هر کس حداقل یک فکر یا ایده دارد که با تمام شور و اشتیاق به آن می‌پردازد. در مجموع رویداد ایده بازار محلی برای به اشتراک گذاری ایده های مبتنی بر تجربیات زندگی‌ساز، موضوعات مورد علاقه و شوق برانگیز و شنیدن نقطه نظرات منحصر به فرد داوران در خصوص ایده های مطرح شده، است.
وی به اهداف برگزاری رویداد "ایده بازار" اشاره و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد کسب و کار در حوزه فرهنگی- مذهبی و کارآفرینی اجتماعی، ایجاد بانک ایده‌های مرتبط با محورهای رویداد، شکل‌گیری و توسعه اکوسیستم کارافرینی، حمایت از ایده های حوزه فرهنگی – مذهبی به جهت تجاری سازی آن‌ها و جلب توجه سرمایه گذاران به ایده های ارائه شده در حوزه های رویداد از مهمترین اهداف و چشم اندازهای رویداد "ایده بازار" به حساب می‌‎آید.
سراج ادامه داد: محصولات نوآورانه آموزشی، محصولات رسانه ای شامل اپلیکیشن، انیمیشن و نرم افزار، تولید محتوای دیجیتال و نرم افزارهای چندرسانه ای فرهنگی و مذهبی، گردشگری مذهبی، صنایع دستی و میراث فرهنگی و چاپ و نشر محورهای این رویداد را تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: در این رویداد دانشجویان و دانش آموختگان (به ویژه از رشته‌های علوم انسانی و قرآنی، صاحبان موسسات و شرکت‌های حوزه فرهنگی و هنری و مذهبی، ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی مرتبط با حوزه فرهنگ،-صاحبان سرمایه و حامیان مالی رویدادها و اساتید و مدرسین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می توانند ایده های خود را به اشتراک بگذارند و یا از ایده های دیگران آگاه شوند.
مدیر ستفای جهاد دانشگاهی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: تمام صاحبان اندیشه و اصحاب فرهنگ و هنر که قصد همکاری با این رویداد را دارند، می‌توانند درخواست خود را از طریق ایمیل satfa@jdisf.ac.ir ارسال کنند.
سراج اضافه کرد: شرکت‌کنندگان باید ایده خود را هنگام ثبت نام برای تیم برگزار کننده ارسال کنند. هر کدام از صاحبان ایده تنها سه دقیقه فرصت دارند تا در مورد موضوع خود در مقابل جمعیت صحبت کنند و به محض اتمام زمان مذکور به هیچ وجه امکان ادامه بحث وجود نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه رعایت اصول اولیه سخنرانی از ضروریات یک ارائه خوب است، گفت: برای آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با این موضوع، در این رویداد یک دوره آموزشی ارائه خوب نیز برگزار می‌شود.
مدیر شعبه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به ویژگی های یک ایده خوب اشاره کرد و گفت: یک ایده خوب باید برای طیف گسترده‌ای از مخاطبین قابل فهم باشد، حاوی یک نوآوری، تجربه بدیع، روشی منحصربه‌فرد و امکان یادگیری و به‌کارگیری آن برای دیگران میسر باشد، همچنین ایده باید هیجان‌برانگیز و جذاب بوده و سخنران شور و اشتیاق بالایی نسبت به آن داشته باشد.
سراج افزود: پس از ثبت نام ایده ها در رویداد، ایده های ویرایش شده توسط دبیرخانه، ایده ها برای هیئت داوران ارسال و از بین آن ها چند ایده انتخاب می شود و تا چند ساعت قبل از شروع رویداد به صاحبان آنها اطلاع داده می شود.
وی ادامه داد: نوآوری، جذابیت ایده، شفافیت ایده و بازارپسند بودن از شاخص های مورد نظر داوران برای انتخاب ایده برتر محسوب می شود.
مدیر شعبه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان اظهار کرد: در مرحله نهایی مدت زمان ارائه ۵ دقیقه است و هر یک از ایده‌پردازان منتخب در مقابل داوران قرار می‌گیرند تا در خصوص ایده هایشان از آنان پرسش هایی مطرح شود، پس از آن ایده های اول تا سوم اعلام می‌شوند.
علاقه مندان برای شرکت در این رویداد تا تاریخ ۲ آذرماه می توانند با دریافت و تکمیل فرم در سایت اینترنتی www.jdisf.ir و ارسال آن به آدرس safta@jdisf.ac.ir در این رویداد کارآفرینی شرکت کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.