آیت الله العظمی وحید خراسانی :

روز شهادت امام عسکری (ع) به احسن وجه باید احیاء شود

تاریخ انتشار:
پیشامد هشتم ربیع، شهادت مظلومانه پدر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است. امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) قلب عالم است.روز شهادت حضرت امام عسکری (ع) به احسن وجه باید احیاء شود، همه هیئات باید بیرون بیایند.
وحید

به گزارش بلاغ به نقل از حوزه، حضرت آیت الله وحید خراسانی در دیدار با مسئولان ستاد فاطمیه در ابتدای دیدار با بیان دعای حضرت امام صادق علیه السلام نسبت به احیا کنندگان امر اهل بیت علیهم السلام،  گفتند: یک دعای امام ششم (علیه السلام) برای همه شما اکسیر اعظم است؛ و آن دعا این است؛ رحم الله من احیاء امرنا. شکل اول متکفلِ از یک صغری و یک کبری و نتیجه قطعی است. اما صغری، بلا تامل این هیئات، این مجالس، مصداق اتّم احیاء امر آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) است.

این مرجع تقلید اضافه کردند: چون در این مجالس، ذکر، فکر متوجه آن هدف عالی و متعالی است. این صغری محرز است. کبری هم، رحم الله من احیاء امرنا. دعای امام (علیه السلام) رد شدنی نیست. مضمون دعا هم این است که خدا رحمت کند آن کسی را که امر ما را احیاء کند.

ایشان در ادامه با یاد آوری ۸ ربیع، سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام، خاطر نشان کردند:مردم غافلند! نه تنها این مملکت، بلکه «بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَي وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْاَرْضُ وَ السَّمَاءُ». کسی که به یمن وجود او همه ما بر سر سفره احسان اوییم. او قلب عالم امکان است. شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام)، آیا شهادت پدر او هست یا نه؟! اگر کسی در رحلت پدر شما یک مجلسی بگیرد تا زنده اید هرگز یادتان نمی رود.

حضرت آیت الله وحید خراسانی بیان داشتند: ما غافلیم. پیشامد هشتم ربیع شهادت مظلومانه پدر امام زمان (علیه السلام) است. اگر قدمی در راه احیاء امر شهادت پدرش بردارید، او با شما چه خواهد کرد؟! از ما ران ملخی است، اما او که سلیمان پیغمبر، سفره نشین احسان ولی عصر(علیه السلام) است، با ما چه خواهد کرد؟!.

معظم له تصریح کردند:ان شاء الله همه همت کنید، شهادت امام یازدهم (علیه السلام) در این مملکت احیاء شود؛ اجرتان هم دم جان دادن، هم شب اول قبر و هم روز قیامت ببینید.

ایشان در بیان پاداش احیای شهادت امام عسکری علیه السلام و هشدار از غفلت و وسوسه شیطان در این امر، افزودند: رحم الله من احیاء امرنا. آیا امر، امر آنها است یا نه؟! این یک مقدمه. مقدمه دیگر، احیاء امر آنها، به اقامه مجالس، بیرون آمدن هیئات و مراسم عزاداری است، این هم روشن است. اما رحمت، این است که امام ششم (علیه السلام) از خدا برای شما خواسته: متن قرآن است: «و رحمة ربک خیر مما یجمعون» همه اولین و آخرین، آنچه اندوخته دارند، یک رحمت خدا مافوق همه آنهاست و این سعادت در پیش است و بخت شما یاری کرده؛ مبادا شیطان کاری کند که از این سفره فیض محروم بشوید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان با دعای خیر برای حاضرین و تاکید دوباره بر بیرون آمدن دسته های عزاداری، تاکید کردند: ان شاء الله امسال شهادت حضرت عسکری (علیه السلام) به احسن وجه باید انجام بشود. همه هیئات باید بیرون بیایند. اجرشان از امام زمان (علیه السلام) شب قدر بگیرند که هر دفتر عملی به امضای او باید برسد.این مطلب را بفهمانید، این مردم خوابند، بیدار بشوند و از این فیض عظیم محروم نمانند. ان شاء الله این مملکت باید در هشتم ربیع سیاه پوش شود و تسلیت ولی عصر و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) حاصل بشود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.