رئیس اداره گروه های تبلیغی:

هفتمین گروه مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شدند

تاریخ انتشار:
هفتمین گروه از مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در چهارمین مرحله، جهت کمک به مردم زلزله زده غرب کشور به استان کرمانشاه اعزام شدند.
کرفی رئیس اداره گروه های تبلیغی

حجت الاسلام محسن کرفی رئیس اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار بلاغ از اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

وی گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری به تمام ارگان ها، دفتر تبلیغات اسلامی از همان روزهای ابتدایی زلزله اهتمام ویژه ای به امر اعزام و کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه داشت.

رئیس اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با عرض تسلیت به داغ دیدگان این حادثه اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی در راستای وظیفه تبلیغ دین و ایجاد تسکین و آرامش روحی مردم از روز اول زلزله چهار گروه متشکل از پنجاه مبلغ را به مناطق اعزام کرد.

حجت الاسلام کرفی با اشاره به عمق فاجعه در مناطق زلزله زده افزود: با توجه به نیاز کودکان و نوجوانان، گروه شش نفره ای از مبلغان متخصص در زمینه کودک و نوجوان به همراه بسته های فرهنگی ویژه به مناطق اعزام شدند.

رئیس اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت این حادثه برای دفتر تبلیغات اسلامی، به بازدید حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دیدار با مسئولان استان و امام جمعه سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: پس از بازدید حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد از مناطق زلزله زده، همت دفتر تبلیغات در اعزام مبلغ به این مناطق بیشتر شد.

وی افزود: پس از مراجعت معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبیلغات اسلامی حوزه علمیه قم، جلسات منسجمی با مراکز موثر در امر تبلیغ برگزار شد و پس از این جلسات دو گروه دیگر به مناطق اعزام شدند و این اعزام ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام کرفی با تاکید به نقش پررنگ مبلغان در مناطق زلزله زده بیان کرد: در روزهای ابتدایی، مبلغان در امور امدادرسانی و آوار برداری و همچنین برگزاری مراسم کفن و دفن فعالیت داشتند و در روزهای بعد به امر تسکین آلام مردم پرداختند.

رئیس اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با درخواست از همه ی گروه های فرهنگی جهت کمک رسانی به مناطق زلزله زده گفت: دفتر تبلیغات اسلامی ره توشه ای را ویژه مناطق زلزله زده آماده کرد و در اختیار مبلغان گذاشت؛ همچنین بسته های فرهنگی را جهت توزیع در مناطق به استان کرمانشاه ارسال کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ در خصوص بازخورد حضور مبلغان عنوان کرد: در روزهای ابتدایی، با توجه به اختلافات مذهبی استقبال زیادی از مبلغین صورت نگرفت، اما پس از گذشت چند روز و مشاهده رفتار مبلغان با مردم، استقبال قابل توجهی از مبلغان شد به طوری که مردم از رفتن مبلغان از منطقه بسیار ناراحت و متأثر می شدند.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.