در نشست معاون فرهنگی و تبلیغی با مدیر کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما عنوان شد؛

قشر متدین از برنامه های رسانه ملی رضایت کافی ندارند

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با تشکر از تلاش رسانه ی ملی گفت: با وجود پیشرفت های حاصله در برنامه های دینی در صدا و سیما اما قشر متدین هنوز از این برنامه ها رضایت کافی ندارند.
جلسه معاونت فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما

به گزارش خبرنگار بلاغ حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشستی با دکتر محمدحسین ظریفیان مدیرکل پژوش های اسلامی صدا و سیمای قم که روز شنبه هجدم آذر ماه در ساختمان اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه برگزار شد  با تشکر از تلاش رسانه ی ملی گفت: با وجود پیشرفت های حاصله در برنامه های دینی در صدا و سیما اما قشر متدین هنوز از این برنامه ها رضایت کافی ندارند.

حجت الاسلام روستا آزاد با انتقاد از روند کند حرکتی مراکز دینی در عرصه ی رسانه، اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی در راستای رفع نیاز قشر متدین دست به تأسیس اداره کل تبلیغ نوین زد.

وی با اشاره به 12 هزار مبلغی که به شکل سنتی و چهره به چهره به مناطق مختلف کشور اعزام می شوند گفت: ما در کنار تبلیغ سنتی، اداره کل تبلیغ نوین را در سه حوزه تبلیغ مجازی، تبلیغ رسانه ای و تبلیغ مکتوب تأسیس کردیم تا فضایی برای طلاب با تخصص های مختلف فراهم شود که بتوانند در تبلیغ و ترویج دین فعالیت کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اعلام رضایت از فعالیت های اداره کل تبلیغ نوین بیان داشت: بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان صدا و سیما از طلاب فعال در دفتر تبلیغات اسلامی هستند که در قالب گروه‌ های تبلیغ رسانه ‌ای در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام روستا آزاد با اشاره به حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی از طلاب فعال در عرصه تبلیغ نوین افزود: یکی از حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی، معرفی طلاب توانمند به عنوان کارشناس به رسانه ی ملی است.

وی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی تلاش می کند کارشناسان مذهبی دیگر را در سراسر کشور شناسایی کند تا با هم افزایی و هماهنگی با آنها به ارتقاء برنامه های مذهبی صدا و سیما کمک کند.

در ابتدای این جلسه دکتر ظریفیان مدیرکل پژوشهای اسلامی صدا و سیمای قم به ارائه ی گزارشی از فعالیت های این اداره پرداخت و از فعالیت های این اداره در زمینه آموزش، پژوهش و مشاوره خبر داد.

وی با بیان فعالیت های پژوهشی مرکز پژوهش های اسلامی اظهار داشت: بالغ بر ۷۵۰ جلد کتاب و ۱۲۰۰ فصلنامه و نشریه از این مجموعه منتشر شده است.

در ادامه ظریفیان به بیان رویکردهای اداره کل پژوهش‌ های اسلامی صدا و سیما پرداخت و گفت: رویکرد اولیه ی ما، مهارت آموزی و دانش افزایی برای طلاب سطوح عالی است.

وی افزود: با توجه به نیاز جامعه و نیز رسانه ی ملی، طلاب باید در زمینه ی سواد رسانه به حد مطلوبی برسند.

مدیرکل پژوشهای اسلامی صدا و سیمای قم با اشاره به اهمیت حضور کارشناسان مذهبی گفت: دومین رویکرد ما پررنگ کردن نقش مشاوران مذهبی در زمینه تولید است. تجربه نشان می‌دهد حضور کارشناسان مذهبی در کنار عوامل تولید بسیار تاثیرگذار است مانند مانند سریال پرده نشین که تصویر واقعی از حوزه علمیه را نشان می‌دهد.

ظریفیان با اشاره به اهمیت فیلم نامه ی خوب در تهیه یک اثر فاخر گفت: رویکرد بعدی اداره کل پژوهش های اسلامی در تربیت فیلم نامه نویسان مذهبی با علم به چارچوب های هنری و مهارت های علمی رسانه می باشد.

پرورش کارشناس- مجری حوزه کودک و نوجوان از دیگر رویکردهایی بود که توسط مدیرکل پژوهش های اسلامی مطرح شد. وی با تأکید بر اهمیت حوزه کودک و نوجوان اظهار داشت: یکی از حوزه هایی که مورد غفلت قرار گرفته،  بحث کودک و نوجوان است. ما در تلاش برای معرفی کارشناس – مجری هایی مانند عمو روحانی که در کنار جذابیت های دینی دارای جذابیت های عمومی یک مجری باشد هستیم.

مدیرکل پژوشهای اسلامی صدا و سیمای قم دیگر رویکرد اداره کل پژوهش های اسلامی را پرورش و شناسایی کارشناسان مذهبی دانست و افزود: پرورش کارشناسان مذهبی برای صدا و سیما نقطه مشترک دفتر تبلیغات و اداره کل پژوهش‌ های اسلامی صدا و سیمای قم است. اگر در این زمینه به سمت آموزش نرویم با صرف نظارت نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم. این  کار باید با پرورش تعدادی کارشناسی توانمند در حوزه ‌های مختلف انجام شود.

در پایان جلسه مقرر شد برای تعامل بیشتر و برنامه ریزی مصداقی کمیته ‌ای تشکیل شود و پیگیر دستاوردهای این جلسه در زمینه شناسایی و حمایت از کارشناسان مذهبی صدا و سیما، مشاوران مذهبی تولید فیلم، تولیدات الگویی و دیگر موارد مطرح شده باشد.

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.