به همت اداره کل امور تبلیغی؛

جلسه انتقال تجارب تبلیغی با موضوع نمایشگاه نماز برگزار شد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام نبی نژاد: نمایشگاه تخصصی حریم نماز پنج سال پیاپی در مشهد در حال برگزاری می باشد و این مسئله تعجب مسئولین را برانگیخته است.

به گزارش خبرنگار بلاغ جلسه انتقال تجارب تبلیغی چهارشنبه 29 آذر در سالن رضوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با موضوع نمایشگاه نماز در جمع گروه های تبلیغی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محسن کرفی رییس اداره امور گروه های تبلیغی با قدردانی از فعالیت های تبلیغی گروه ها گفت: هر یک از گروه های شرکت کننده در این جلسه، طی مدت زمان تبلیغ خود به تجربیات ارزشمندی دست یافته اند که برای دیگر گروه ها نیز ارزشمند و قابل استفاده می باشد. از گروه های تبلیغی درخواست داریم تجربیات خود را در اختیار طلاب و مبلغان دیگر قرار دهند.

وی با اشاره به سلسله جلسات انتقال تجارب تبلیغی افزود: در راستای انتقال این تجارب ارزشمند به دیگر گروه های تبلیغی، دفتر تبلیغات اسلامی تمام تلاش خود را به کار بسته است. ما در سال گذشته نیز سلسله جلسات انتقال تجارب تبلیغی را برگزار می کردیم و این جلسات به حول و قوه ی الهی ادامه خواهد داشت.

در ادامه جلسه حجت الاسلام محمدباقر نبی نژاد مسئول آموزشگاه تخصصی حریم نماز با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی حریم نماز اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی حریم نماز پنج سال پیاپی در مشهد در حال برگزاری می باشد و این مسئله تعجب مسئولین را برانگیخته است. اولین نمایشگاه ما در صحن جواد الائمه به مدت دو هفته برگزار شد که بازدید بسیار خوبی از نمایشگاه صورت گرفت. یکی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه حضرت آیت الله مکارم شیرازی بودند که پس از بازدید از نمایشگاه تخصصی حریم نماز ما را به ادامه ی این کار تشویق کردند. ما حدود 11 ماه نیز در مسجد جمکران کارگاه نماز داشتیم.

حجت الاسلام نبی نژاد با بیان به فعالیت های صورت گرفته در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه سعی شده موضوعات مختلفی پیرامون نماز در قالب های هنری و جذاب به نمایش گذاشته شود. این نمایشگاه در کنار عرضه ی مفاهیم نماز به صورت هنری از مبلغان در قالب مشاور نماز نیز استفاده می کند.

وی مخاطب این نمایشگاه را قشر عمومی جامعه خواند و افزود: این نمایشگاه تا کنون در 10 استان اجرا شده و بازخوردهای حیرت انگیزی را به همراه داشته است و بسیاری از بازدیدکنندگان بعد از بازدید از نمایشگاه تخصصی حریم نماز اظهار کرده اند که از امروز نماز می خوانند. آمارهای میدانی نشان می دهند حدود 40 درصد از مردم نماز نمی خوانند و این برای فرد و جامعه یک معضل است. بسیاری از مساجد ما تعطیل است و مدارس با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می کنند. همه ی این ها ضرورت توجه به آموزش های تخصصی نماز در قالب های نوین را نشان می دهد.

حجت الاسلام نبی نژاد با اشاره به برنامه های گروه خود در مشهد اظهار داشت: ما در مشهد دو برنامه داریم؛ برنامه ی اول در طبقه پایین مسجد ملاحیدر و کنار باب الجواد برگزار می شود و برنامه ی دیگر ما در خانه نماز واقع در خیابان آیت الله بهجت، که برای گروه ها و مدارس است.

وی با بیان فعالیت های خود در آینده بیان داشت: آستان قدس رضوی قصد دارد نمایشگاه دائمی حریم نماز را برپا کند. همچنین از ستاد مرکزی اقامه نماز به دبیران تمام استان ها ابلاغ شده که خانه نماز در استان ها اجرا شود.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.