به همت اداره تبلیغ رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی:

نشست هم اندیشی مدیران و تهیه کنندگان رسانه با نخبگان تبلیغی برگزار شد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد: طراحی نقشه ی راه و ریل گذاری جهت اجرای بهتر برنامه های کارشناس محور صدا و سیما، از جمله وظایف مهم طلاب نخبه است.

به گزارش خبرنگار بلاغ؛ به همت اداره تبلیغ رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی پنج شنبه 29 آذر نشست هم اندیشی مدیران و تهیه کنندگان رسانه با نخبگان تبلیغی با حضور معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد با بیان اهمیت رسانه اظهار داشت: طلاب و مبلغان نخبه باید به صورت جدی و تأثیر گذار در این عرصه ورود پیدا کنند تا به بهترین شکل بتوانند مفاهیم ناب دینی را انتقال دهند. با توجه به آسیب های زیاد فضای مجازی در بین اقشار مختلف جامعه، رسالت تبلیغ در این فضا بر کسی پوشیده نیست.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کردن چهره های جدید در صدا و سیما را ضروری دانست و افزود: یکی از وظایف مهم طلاب نخبه، طراحی نقشه راه و ریل گذاری جهت اجرای بهتر برنامه های کارشناس محور صدا و سیما می باشد.

در ادامه ی این جلسه دکتر اباذر جعفری مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین به شرح فعالیت های این اداره پرداخت.

وی با اشاره به سایت سخنوران گفت: این سایت توسط دفتر تبلیغات اسلامی جهت معرفی نخبگان تبلیغی طراحی شده است. تعامل با صدا و سیما بسیار حائز اهمیت است و حضور مبلغان در این فضا یک ضرورت غیر قابل انکار می باشد.

دیگر مهمان این نشست، دکتر محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه ی معارف با بیان دغدغه های سازمان صدا و سیما اظهار داشت: برای ورود طلاب نخبه به صدا و سیما داشتن سواد رسانه ای ضروری است. ما در صدا و سیما از چهره هایی استفاده می کنیم که حساسیت زا نباشند.

همچنین مباحثی از جمله ضرورت استفاده از کارشناسان توانمند، استفاده از استعدادهای حوزوی و پرهیز از روابط خارج از فضای تخصصی، آموزش نخبگان و تشکیل هیئت مشورتی برای کارشناسان مذهبی صدا و سیما، تولید سخنرانی های کوتاه و جذاب مناسبتی از جمله مطالبی بود که توسط حاضرین در جلسه مطرح شد.

در پایان سید عبدالمجید رکنی تهیه کننده ی برنامه ی سمت خدا به تشریح مشکلات درون سازمانی پرداخت و گفت: حضور فعال مبلغان در فضای مجازی بسیار ضروری است زیرا از محاسن فضای مجازی کم هزینه و پرمخاطب بودن آن است.

وی با اشاره به رسالت طلبگی اظهار داشت: باید تولیدات رسانه ای بسیار جزئی و تخصصی باشد تا اثر بیشتری بر مخاطب بگذارد؛ کلیات گفته شده و دیگر گره گشا نیست.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.