مسیر

طرح مجازی ایران جوان
مقام معظم رهبری: یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می کند تن او می لرزد، این مساله جمعیّت کشور است. ما باید در سیاست تحدید نسل تجدید نظر کنیم.

به گزارش خبرنگار بلاغ طرح مجازی ایرانِ جوان در سه بخش تولید یا فرآوری محتوا، بازنشر محتواهای ارزیابی شده در صفحات اجتماعی و پیام رسان و برگزاری مسابقه در صفحات پر طرفدار اجتماعی و پیام رسان مبلغین مجازی برگزار می شود.

محورها و شرایط شرکت در طرح

  • بخش اول: تولید و فرآوری محتوا

موضوعات:

  1. جنگ جهانی جمعیت؛ توطئه یا توهم توطئه؟!
    بن بست ایدئولوژیک غرب و جنگ جمعیتی و فرهنگی با اسلام
    نگرانی راهبردی نظام سلطه جهانی از جمعیت مسلمانان
    بررسی تطبیقی سیاست های کنترلی متناقض در جهان غرب و اسلام
    نظام سلطه جهانی و سازمان های بین المللی« دایه های مهربان تر از مادر»
    اهداف و انگیزه های اقتصادی، نظامی و اجتماعی نظام سلطه از کنترل جمعیت
    مخالفت تامّل برانگیز نهادهای بین المللی با سیاست های نوین جمعیتی ایران
    و.....
  2. بررسی عوامل کاهش جمعیت و موانع اصلاح آن در ایران
    ناگاه خوشبینانه و ساده انگارانه برخی از مسوولین به معاهده های بین المللی
    سیاست ها و رویکردهای متناقض در باب جمعیت
    تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی به سبک زندگی غربی و لذت محور
    ترویج فمنیسم(زن سالاری) و کاهش جمعیت
    تحقیر خانه داری و شأن مقدس مادری و کاهش جمعیت
    استحاله فرهنگ مقدس و متعالی ازدواج و تشکیل خانواده
    تحریک شدید جنسی در محیط اجتماعی و کاهش جمعیت
    افزایش توقعات کاذب از زندگی و کاهش جمعیت
    و.....
  3. پیامدهای اسفناک کاهش جمعیّت
    تضعیف روز افزون نقش راهبردی ایران به عنوان تنها نظام شیعی جهان
    پیامدهاو چالش های اجتماعی، امنیتی، اقتصادی کاهش جمعیّت
    برهم خوردن تعادل و توزیع جمعیّتی در سطح کشور
    مهاجرت پذیری اجباری بعلت کاهش جمعیّت فعّال
    پیری، بی نشاطی و خاکستری شدن جمعیّت
    افزایش هزینه های سنگین درمانی و نگهداری سالمندان
    رواج پدیده تک فرزندی و خداحافظی با اقوامی مثل خاله، دایی، عمو و عمّه
    و....
  4. فرهنگ سازی و جلوگیری از کاهش جمعیّت با تغییر نگرش ها
    از منظر آیات و روایات
    از منظر مقام معظّم رهبری و مراجع معظّم
    از نگاه مسوولین و بیان چالش های فرارو
    تغییر سبک زندگی و بازگشت به ارزش های اسلامی ایرانی
    و.....
  5. پاسخ به شبهات رایج:
    مگر کشورهای غربی با کنترل جمعیّت، رشد اقتصادی به دست نیاورده اند؟
    آیا فرزند بیشتر، مانع رشد اقتصادی و اجتماعی خانواده نمی شود؟
    آیا سیاست رشد جمعیت، مخالف آزادی و استقلال زن نیست؟
    آیا مشکل زاد و ولد با «کار فرهنگی» حل می شود؟
    آیا افزایش جمعیّت منجر به کمبود منابع طبیعی نمی شود؟
    آیا کیفیت نسل مهمّ تر از کمیّت نسل نیست؟
    برای فتنه بودن فرزند از نگاه قرآن چه توضیح و تفسیری وجود دارد؟
    زندگی آپارتمان نشینی و بچه های زیاد چطور قابل جمع اند؟
    و....

محتوا می بایست در قالبهای زیر با رعایت حد نصاب تولید شود:

قالبهای تولید محتوا حداقل نصاب تولید
متن کوتاه (کمتر از ۳۰۰ کلمه) ۱۵ مورد
پوستر ۱۰ عدد
عکس نوشته ۱۵ عدد
اینفوگرافی ۴ مورد
پاور پوینت ۳مورد
کلیپ تصویری(حداکثر ۱۲۰ ثانیه ای ) ۲ مورد
کلیپ صوتی(حداکثر۱۸۰ ثانیه ای) ۲ مورد
نرم افزار ۱مورد

*جهت اطلاع از تعاریف و استاندارد قالب های محتوایی تبلیغ در فضای مجازی به اینجا مراجعه فرمایید.
* ملاکهای ارزیابی همان ملاکهای تولید محتواست،با تبصره محتوایی در محتواهایی گرافیکی و تصویری:
- متناسب با موضوعات طرح
-  تناسب سایز، رنگ بندی و تکنیک های گرافیکی متناسب با شبکه های اجتماعی و پیام رسان.

* کلّیه مبلّغین داری پرونده فعال در اداره کل تبلیغ نوین میتوانند در این طرح شرکت نمایند.
* حداقل نصاب هر قالب ذکر شده است و حداکثر ارسال محتوا در یک یا همه قالبها تا چهار برابر حداقل نصاب می باشد(مثلا حداکثر ارسال عکس نوشته ۶۰عدد می باشد)
*چنانچه قادر به تولید محتوا در چند قالب هستید،میبایست حداقل نصاب یک قالب را رعایت نمایید.
*نحوه ی ارسال محتوا به سامانه، از طریق میز کار شخصی (آیکون طرح ایرانِ جوان) می باشد.

*معرفی برخی از منابع محتوایی و محیطهای فعال در مسأله جمعیت، جهت تولید یا فرآوری محتوا:
- دانلود  پی دی اف کتاب«عزیز دلم» چهل حدیث در باره فرزند آوری و جمعیت به سه زبان فارسی عربی و انگلیسی
- دانلود پی دی اف کتاب « یک نان آور بیشتر» پاسخ به شبهات افزایش جمعیت و فرزند آوری
- صوت نشست توجیهی طرح ایران جوان با حضور استاد صالح قاسمی  ۲۵.۲mb
- لینک برخی از مقالات منتشر شده از آقای حسین مروتی شریف آبادنی  (لینک حدود ۴۵ مقاله در یک فایل ورد آورده شده است)

- کانال تلگرامی دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت( CFSSP ) آقای صالح قاسمی   http://https://telegram.me/salehghasemi
- سایت آقای صالح قاسمی جهت مطالعه مقالات و فهرست کتابها https://saleh-ghasemi.ir/‎
- کانال تلگرامی ایران جوان بمان https://telegram.me/IranJavanBeman
- کانال تلگرامی نور دیده  https://telegram.me/nooredideh
- سایت نوردیده: http://nooredideh.com
- کانال تلگرامی دو تا کافی نیست https://telegram.me/Dotakafinist1
- کانال سروش دوتا کافی نیست http://Sapp.ir/dotakafinist1
-کانال تلگرامی فرزند بیشتر https://telegram.me/farzandebishtar

زمان اجرا:
شروع بخش تولید:شنبه   ۲۵ آذر ۹۶
اتمام بخش تولید: دوشنبه ۲۵ دی ماه ۹۶

  • بخش دوم:  بازنشر محتوا

شرکت کنندگان دراین بخش، محتواهای تولیدی تایید شده را در شبکه های اجتماعی و پیام رسان منتشر خواهند کرد.

 قوانین بازنشر:

٭ باز نشر محتواهای تایید شده تولیدی در آدرسهای زیر قابل دسترسی است:
سایت: http://morsalun.ir/iran
کانال سروش: http://Sapp.ir/majaziha
ربات تلگرامی:  http://t.me/majaziha_bot

لازم و ضرروی است روزانه حداقل ۲ مطلب در محیط شبکه های اجتماعی و شبکه های پیام رسان در طول زمان اجرای بخش بازنشر، منتشر گردد.
٭ مطالب باید به طور دائم و مستمر در طول زمان اجرای بخش بازنش، به روزرسانی شود.
٭ ارسال عکس از صفحه (اسکرین شات) از کلیه مطالب منتشره و درج آدرس اینترنتی محیط انتشار، در صفحه ی گزارش بازنشر در سایت بلاغ الزامی است. (ملاک انتخاب اثر برگزیده در این بخش، بر اساس آمار بازدید کنندگان،لایک و ...می باشد لذا بعد از اینکه مطلب بازخورد داشت اقدام به تهیه عکس از صفحه نموده و در زمان مقرر به سامانه بخش گزارش باز نشر، ارسال نمایید)

زمان اجرا:
شروع بخش بازنشر:شنبه ۲۳دی ماه ۹۶
اتمام بخش بازنشر: شنبه ۳۰ دی ماه ۹۶ 
ارسال گزارش بازنشر:  از ۳۰ دی ماه لغایت ۵ بهمن ماه از طریق آیکون مربوطه در تاریخ مذکور فعال میگردد.

 

  • بخش سوم: مسابقه

دارندگان صفحات اجتماعی و پیام رسان فعّال، میتوانند برگزار کننده مسابقه در صفحه ی خود باشند.
زیر ساخت برگزاری  مسابقه  در ربات تلگرامی t.me/majaziha_bot   فراهم است و برگزار کننده مسابقه، هماهنگی و انتخاب محتوا و تهیه سوال  از بین محتواهای تولید شده را بر عهده  میگیرد.
نسبت به آمار کیفی و کمی  هر صفحه، حمایتی برای تهیه جوائز و... در نظر گرفته می شود.
نمونه این نوع مسابقه در ایام عید غدیر برگزار  گردیده است.
علاقه مندان به برگزاری مسابقه، جهت اعلام آمادگی؛ آدرس صفحه ی اجتماعی یا پیام رسان خود را اینجا ارسال نمایند. (ارسال پیام به کارشناس برنامه ریزی و نظارت تبلیغ مجازی)
آخرین مهلت اعلام آمادگی: جمعه ۱۰دی ماه ۹۶