ایده پردازی

ویژگی های یک ایده تبلیغی خوب

تاریخ انتشار:
تولید ایده های خلاقانه و اثرگذار در تبلیغ ارزشهای دینی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای ماندگاری مفاهیم دینی در ذهن وروح جامعه می باشد

تولید ایده های خلاقانه و اثرگذار در تبلیغ ارزشهای دینی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای ماندگاری مفاهیم دینی در ذهن وروح جامعه می باشد، لذا شناخت روشهای تولید و ویژگی های یک ایده ی خوب تبلیغی ضرورت دارد.در این پست ویژگی های یک ایده مطلوب تبلیغی را بررسی می کنیم.
ویژگی ها :
سادگی
ایده تبلیغی باید ساده و قابل فهم برای عموم مخاطبین باشدمثل ایده ی قصه خوانی کودکان در مسجد که ساده اما بسیار اثرگذار است .
از سوی دیگر، پیچیدگی و نامفهوم بودن،آفت بزرگی است که برخی به اشتباه فکر میکنن، سادگی مساوی سطحی نگری و باعث عدم استقبال است.
خلاقانه
ایده باید جدید ومتفاوت از ایده های قبلی یا مشابه باشد ودر خود جذابیت جدیدی به همراه داشته باشد.
این جذابیت با نگاه خلاقانه وغیر معمول به اطلاعات وایده های موجود بدست می آید و لذا حس خلق یک روش یا محصول جدید،بایدبه مخاطب منتقل شود.
حل مساله
ایده باید ناظر به حل یک مساله یامشکل باشد وبتواندبه نشر یک ارزش یا کاهش آسیبی کمک کند.ایده ی تبلیغ در بین مسافران کناردریا جهت رفع مساله افزایش منکرات در این فضاء، مصداق خوبی برای این مورد است .
زیرکانه
ایده علی رغم سادگی باید زیرکانه یک محتوای ارزشی را به مخاطب منتقل کند. زیرکی به معنای اتصال دو مفهوم به دیگری یا کوچک یا بزرگ کردن قسمتی از طرح برای رساندن یک مفهوم به ذهن دیگری است.
نویسنده: محمودشفیعی
ادامه دارد ...

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.