به همت اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

نشست علمی و فناوری یک روز با فناوری های نوظهور برگزار شد

تاریخ انتشار:
این نشست با هدف دانش افزایی طلاب و مبلغان فضای مجازی در عرصه ی فناوری های نوظهور با مشارکت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ نشست علمی و فناوری یک روز با فناوری های نوظهور به همت اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و با مشارکت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پنج شنبه پنج بهمن با حضور حدود 100 نفر از مبلغان مجازی در سالن رضوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این جلسه که با هدف دانش افزایی طلاب و مبلغان عرصه ی مجازی برگزار شد اساتید پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارائه ی آخرین آمار و اطلاعات در زمینه های فناوری اطلاعات پرداختند.

در ابتدای این جلسه مهندس امیرمنصور یادگاری عضو هیأت علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر گروه پژوهشی فرهنگ در فضای مجازی به عنوان دبیر جلسه هدف از برگزاری این نشست را رسیدن به یک فهم و دانش مشترک دانست و عنوان داشت: امیدواریم این جلسه نقطه ی شروع همکاری های بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با مراکز حوزوی باشد.

در ادامه ی این نشست علمی خانم مهندس مژگان فرهودی عضو هیأت علمی و مدیر گروه پژوهشی سکوهای فناوری اطلاعات و فضای مجازی ضمن ارائه ی تاریخچه ی جستجو در فضای وب و بیان چالش های پیش روی این حوزه به ارائه ی موضوع «جویشگر بومی» پرداخت.

مهندس احمدرضا غزنوی پژوهشگر ارشد گروه پژوهشی فناوری امنیت شبکه و عضو کارگروه تخصصی حمایت از توسعه فضای مجازی کودک و نوجوان، استاد بعدی ارائه دهنده در این نشست بود که ضمن مهم خواندن دوران کودکی و نوجوانی و آثار فضای مجازی در تربیت این اقشار به ارائه ی موضوع «فضای مجازی، کودک و نوجوان» پرداخت.

موضوع «اینترنت اشیاء» ارائه ی بعدی بود که توسط دکتر مجید رسولی عضو هیأت علمی و مسئول موضوع محوری اینترنت اشیاء مطرح شد و طلاب را با نسل بعدی اینترنت و دنیای مجازی آشنا کرد.

دکتر احسان آریانیان عضو هیئت علمی و پژوهشگر ارشد موضوع محوری کلان داده ها در ارائه ی بعدی به بیان موضوع «کلان داده ها» پرداخت.

در ادامه مهندس احسان کشتکاری مدیر گروه پژوهشی توسعه نرم افزار و مسئول موضوع محوری رایانش ابری و مهندس آرش معبودی مسئول پروژه تدوین نقشه راه رایانش ابری به ارائه ی موضوع «رایانش ابری» پرداختند.

خانم مهندس عاطفه فرازمند پژوهشگر ارشد گروه پژوهشی سیاستگذاری و آینده پژوهی فاوا به ارائه ی آخرین مبحث این نشست علمی و فناوری با موضوع «زنجیره ی بلوکی» پرداخت.

گزارش تصویری

فایل های آموزشی:

1- جویشگر بومی

2- اینترنت اشیاء

3- توسعه فضای مجازی سالم برای کودک و نوجوان

4- رایانش ابری

5- زنجیره بلوکی

6- معرفی کلان داده ها

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.