در مصاحبه با عضو گروه برگزیده رویداد ایده های آسمانی مطرح شد؛

مبلغان باید طرح های خلاقانه در عین حال ساده و جذاب ارائه کنند

تاریخ انتشار:
عضو گروه برگزیده رویداد ایده های آسمانی: این رویداد یکی از بهترین اتفاقاتی است که می تواند توسط مراکز حوزوی انجام شود. تجربیات بسیار ارزشمندی که در این رویداد به دست آوردیم را در جای دیگر نمی توانستیم کسب کنیم.
ایده های آسمانی

به گزارش خبرنگار بلاغ، در رویداد ایده های آسمانی، گروه انصار المهدی موفق به کسب رتبه نخست در بین گروه های ایده پرداز شد. این گروه در این رویداد ایده ی «برش های قرآنی» را ارائه کرد که مورد توجه هیأت داوران قرار گرفت.

متن مصاحبه خبرنگار بلاغ با حجت الاسلام مسعود معصومی از اعضای گروه انصار المهدی را می خوانیم:

* لطفا در مورد ایده ی خود در رویداد ایده های آسمانی بگویید.
بسم الله الرحمن الرحیم. فرارسیدن ایام فاطمیه را به شما تسلیت عرض می کنم. همچنین فرارسیدن دهه مبارکه فجر را به شما تبریک می گویم. ایده ی ارائه شده توسط گروه ما، «برش های قرآنی» نام دارد که در قالب برش های جذاب کاغذ رنگی و ایجاد نشاط در کلاس داری، آیات قرآن را آموزش می دهیم.

* تا کنون چه تعداد برش آماده شده است؟
ما تاکنون 150 برش را متناسب با 150 آیه قرآن برای ارائه آماده کرده ایم.

* آیا این ایده تا کنون به مرحله ی اجرا رسیده است؟
این طرح طی دو سال اخیر توسط 20 طلبه به اجرا در آمده و طبق بازخورد گیری های صورت گرفته، آثار رضایت بخش و مثبتی به همراه داشته است. البته این طرح فقط ویژه مبلغان نیست. آموزگاران قرآنی و حتی والدین هم می توانند برای آموزش آیات و مفاهیم قرآن در قالبی جذاب از این طرح استفاده کنند.

* به نظر شما دلیل این که طرح شما مورد توجه هیئت داوران قرار گرفت و به عنوان طرح برگزیده معرفی شد چیست؟
یک طرح خوب باید چند ویژگی مهم را به همراه داشته باشد تا بتواند مورد توجه قرار گیرد. این طرح باید نوآوری و خلاقیت را در کنار سادگی و جذابیت داشته باشد. در این صورت طرح هم قابلیت اجرایی شدن دارد و هم مورد توجه مخاطبین قرار خواهد گرفت. به نظر من کنار هم قرار گرفتن این فاکتورها در طرح «برش های قرآنی» توانست نظر داوران محترم را جلب کند.

* در مرحله ی بعدی چه برنامه ای برای طرح خود دارید؟
ان شاء الله با کمک و همکاری اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین و بخش تبلیغ مکتوب و هنری قرار است این طرح در قالب آموزش هایی به صورت نرم افزار یا دی وی دی آموزشی به جامعه قرآنی عرضه شود.

* هزینه نهایی این طرح برای مخاطبین شما خواهد بود؟
طبق برآوردی که انجام داده ایم با احتساب 100 برگه رنگی، یک عدد قیچی و چسپ به همراه دی وی دی آموزشی جهت آموزش 150 برش، مجموعا حدود 8000 تومان قیمت تمام شده این محصول برای مخاطبین ارزیابی شده است.

* نظر شما در مورد رویداد ایده های آسمانی و آینده ی این رویداد چیست؟
این رویداد یکی از بهترین اتفاقاتی است که می تواند توسط مراکز حوزوی انجام شود. تجربیات بسیار ارزشمندی که در این رویداد به دست آوردیم را در جای دیگر نمی توانستیم کسب کنیم. از همین جا از اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تشکر می کنم و امیدوارم این روند را با قدرت و قوت ادامه دهد که قطعا آینده ی چنین حرکت هایی در حوزه علمیه روشن خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.