در گفتگو با علی ترابی پور؛

کار تخصصی کودک نیاز به راه اندازی یک جبهه ی فرهنگی در سطح ملی می باشد

تاریخ انتشار:
مدیر گروه تبلیغی حیات ماندگار: علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی و تولید محصولات تخصصی قصد ایجاد یک جبهه فرهنگی در سطح ملی با توجه به هماهنگ بودن ارگان های مربتط با بحث کودک را داریم.
علی ترابی پور

به گزارش خبرنگار بلاغ، علی ترابی پور مدیر گروه «حیات ماندگار» و یکی از مبلغان نوین فعال در عرصه تولید محصولات فرهنگی برای کودکان می باشد که به بهانه ی برگزاری مسابقه فرهنگی برای کودکان در مسیر راهپیمایی 22 بهمن مصاحبه ای با ایشان داشتیم.

*خودتان را معرفی کنید و بگویید در دفتر تبلیغات اسلامی چه فعالیت هایی دارید؟
به نام خدا اینجانب علی ترابی پور هستم و در حال حاضر در درس خارج مشغول به تحصیل می باشم. بنده به خاطر دغدغه ای که در مورد مصرف بی رویه سرمایه های ملی مانند اب و برق داشتم وارد این حوزه شدم و گروهی به نام «حیات ماندگار» را در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به ثبت رساندم که اهم وظایف گروه عبارت است از تولید محصولات مورد نیاز مخاطب مانند «پازل»، «کتاب کودک»، «رنگ آمیزی»، «داستان»، «فلش کارت» و... . همچنین با برگزاری کلاس های آموزشی هدفمند سعی داریم گام مؤثرتری در این حوزه برداریم.

*تاکنون چه محصولاتی تولید نموده اید؟
تا کنون هشت عنوان پازل را در زمینه مدیریت آب تولید کردم و در گام دوم با راهنمایی ها وحمایت های مادی ومعنوی مدیران محترم دفتر تبلیغات اسلامی موفق به تهیه و تولید کتاب اموزش تصویری صرفه جویی شدم که از جمله خصوصیات کتاب این است که اولا به صورت تمام شعر نگارش شده است، دوما دارای تصویرگری های اختصاصی زیبا و جذاب می باشد و نیز در هر صفحه یک جمله برای مخاطب بزرگسال در نظر گرفته شده است. از خصوصیات دیگر این کتاب وجود یک صفحه رنگ شده در کنار یک صفحه خام است که کودک در کنار شعر و تصاویر بتواند خود نیز رنگ آمیزی انجام دهد در کنار این خصوصیات در زیر صفحه ی تصویر خام، مسابقه ای در نظر گرفته شده است که در آن جمله ای نوشته می شود و به بهترین جملات جوایزی تعلق می گیرد.

*برای ترویج این کتاب چه برنامه هایی دارید؟
1- برگزاری مسابقه فرهنگی برای کودکان در مسیر راهپیمایی 22 بهمن با محوریت این کتاب و سایر محصولات تولید شده توسط گروه «حیات ماندگار»
2- ترجمه کتاب به زبان های بومی ایران
3- تولید نرم افزار واقعیت افزوده ی کتاب، به این صورت که وقتی مخاطب، تلفن همراه خود را روی تصویر می گیرد، تصویر متحرک می شود و شعر کتاب با صدایی زیبا خوانده می شود. علاوه برا آن پازل الکترونیکی و رنگ امیزی الکترونیک هم در کنار آن خواهد بود.

*چه چشم اندازی برای گروه فرهنگی حیات ماندگار در نظر دارید؟

در ابتدا راه اندازی سایت تخصصی در این زمینه مد نظر ماست. در مرحله ی بعد برای برگزاری کلاس های آموزشی برنامه ریزی کرده ایم. همچنین تولید محصولات تخصصی را در برنامه داریم و در نهایت ایجاد یک جبهه فرهنگی در سطح ملی با توجه به هماهنگ بودن ارگان های مرتبط با بحث کودک.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.