حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد؛

تبیین و تبلیغ اثرات لقمه حلال و حرام در زندگی فردی و اجتماعی از وظایف مبلغان است

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: تدوین، تبیین و تبلیغ راه های کسب درآمد حلال، تاثیرات لقمه حلال و حرام در زندگی یکی از وظائف حوزهای علمیه، طلاب و مبلغان است.
نشست احکام کاربردی و فقه بانک - حجت الاسلام سعید روستا آزاد

به گزارش خبرنگار بلاغ اختتامیه نشست احکام کاربردی و فقه بانک پنج شنبه 19 بهمن با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن رضوان دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان و مبلغان حاضر در این نشست گفت: با توجه به آیه شریفه «یا ایها الذین امنوا کلوا من طیبات ما رزقناکم» (بقره/172) اهمیت لقمه حلال در زندگی فردی و اجتماعی بشر روشن است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن مهم خواندن نقش طلاب و مبلغان در تبیین لقمه ی حلال افزود: تدوین، تبیین و تبلیغ راه های کسب درآمد حلال، تاثیرات لقمه حلال و حرام در زندگی یکی از وظائف حوزهای علمیه، طلاب و مبلغان است.

وی با اشاره به سیستم بانکداری کشور عنوان داشت: در راستای کسب روزی حلال در زندگی و نقش بانک ها در زندگی افراد و اقتصاد جامعه، اصلاح سیستم بانکداری کشور و تبیین مسائل فقهی آن از اهمیت زیادی برخوردار است و طلاب باید در این حوزه ورود جدی و تخصصی کنند.

همچنین در این مراسم،  حجت الاسلام جواد عبادی مدیر موسسه فقه اقتصادی طیبات به بیان اهمیت اصلاح سیستم بانکداری در کشور و خطرات معاملات ربوی در عرصه فردی و اجتماعی پرداخت و گزارشی از دوره های آموزشی برگزار شده با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ارائه داد.

در این دوره 60 نفر از  مبلغان شرکت داشتند و با  سرفصل و عناوین کلیات بازاریابی شبکه ای ،تاریخچه فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه در جهان و ایران و آمارهای مربوطه، مقایسه فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای با فعالیت شرکت های هرمی، نحوه فعالیت این شرکتها و نمونه ای از طرح درآمدی یکی از شرکت های بازاریابی شبکه ای فعال در کشور، چالش های فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای، مرور برخی از چالش های قانونی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای، مروری بر مستندات قانونی فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای مشتمل بر بحث های: بررسی مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور در خصوص شرکت های هرمی، نظر شورای نگهبان در مورد مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص بندز ، بررسی ماده ۲ و ۸۷ قانون اصناف و آخرین تغییرات آن، مباحث فقهی مربوط به شرکتهای بازاریابی شبکه ای مشتمل بر بحث های: نظرات مراجع عظام تقلید در مورد شرکتهای بازاریابی شبکه ای، بررسی فقهی فعالیت این شرکت ها از نظر عناوین فقهی اولیه و ثانویه آشنا شدند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.