در درس خارج مطرح شد؛

تأکید آیت الله وحید بر بزرگداشت ایام فاطمیه / مبلغان مردم را با عظمت حضرت زهرا آشنا کنند

تاریخ انتشار:
حضرت آیت الله وحید خراسانی با تأکید بر بزرگداشت ایام فاطمیه تأکید کرد که مبلغان باید مردم را با عظمت و مقام حضرت زهرا(س) ‌آشنا کنند.
آیت الله وحید خراسانی

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، شهادت حضرت زهرا(س) را مصیبت عظما خواند و گفت: وظیفه همه طلاب و مبلغان در این ایام بیان عظمت حضرت است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: کسی این وجود مبارک را نشناخته است، مبدأ وجود مبارک حضرت نور عظمت الله است، این مبدأ فاطمه زهرا(س) است؛ کسی این معنا رو می فهمد که آیه نور را فهمیده باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مشکات آیه نور فاطمه زهرا(س) است، اظهار داشت: مصباح اول امام حسن مجتبی(ع) و مصباح دوم خامس آل عبا است، آیا کسی فاطمه زهرا(س) را شناخته است؟ همه آسمان های هفت گانه و ارضین از نور روح حضرت زهرا(س) منور شده است.

وی ادامه داد: دیده جبرئیل طاقت نور باطن زهرا(س) را نداشت، از امام صادق(ع) سؤال شد که چرا حضرت زهرا(س) فاطمه نامیده شد؟ جواب حضرت محیرالعقول است، امام پاسخ دادندايشان فاطمه ناميده شد چون خلق از معرفت او منقطع است و عقل نمی تواند آن را درک کند.

حضرت آیت الله وحید خراسانی ابراز داشت: در قیامت که همه افراد حتی انبیا سرگردان هستند ناگهبان هودجی ظاهر می شود، منادی از عرش ندا می دهد که همه چشم ها را بپوشید تا فاطمه(س) عبور کند، حضرت پیراهن خونین فرزند خود را می آورد و عرضه می دارد خداوندا شیعیان من را شفاعت کن، ندا می آید که پیراهن خونین را از سر بردار و هر خواسته ای داری بگو.

وی عنوان کرد: امیدواریم در این فاطمیه که هفته دیگر شهادت حضرت صدیقه کبری(س) است عموم هیأت ها برای تسلیت قلب مقدس امیرمؤمنان بیرون بیایند و همه مبلغان و طلاب موظف هستند مردم را بیدار کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.