آیت الله خرازی:

هدف آمریکا از ایجاد گروه های تروریستی تضعیف اسلام است / غفلت انسان را دچار سقوط می کند

تاریخ انتشار:
عضو برجسته جامعه مدرسین گفت: آمریکا با به وجود آوردن گروه های تکفیری مانند داعش تمام همت خود را بر تضعیف اسلام قرار داده است و سعی دارد به وسیله جنایات این گروه ها اسلام هراسی در جهان ایجاد کند.
آیت الله خرازی

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله سید محسن خرازی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در جلسه درس اخلاق با اشاره به عنایات ویژه الهی به انسان ها گفت: خداوند متعال فیوضات الهی را برای انسان فراهم کرده است البته به شرطی که انسان در این مسیر همت داشته باشد و تلاش کند.

وی افزود: اگر خود انسان همت نکند و پیگیر نباشد و راه را بر خود ببندد کسی جز خود او مقصر نیست، کسانی که با جدیت کارها را پیگیری کرده و عمر خود را تلف نمی کنند به درجات عالیه خواهند رسید، معرفت و خشیت الهی بدون همت برای انسان حاصل نمی شود.

نماینده سابق خبرگان رسیدن به معرفت الهی را نیازمند همت بلند و تأمل در آیات الهی دانست و اظهار داشت: اگر انسان همت نکند درجا می زند و دچار خسران می شود، اگر انسان با وجود بهره مندی از قدرت تعقل از این نعمت استفاده نکند ب تعبیر قرآن کریم مانند حیوانات بلکه پست تر از آن است.

وی ادامه داد: انسان باید از قدرت تعقل خود استفاده کند تا دچار غفلت نشود، مقصد وجود انسان رسیدن به کمال است و برای رسیدن به این مهم غفلت ها باید برطرف شود،هرچه معرفت انسان بیشتر باشد خشیت الهی پیدا می کند و از غفلت خارج می شود.

آیت الله خرازی با بیان این که غفلت انسان را دچار سقوط می کند، ابراز داشت: انسان همواره باید در زندگی خود نگران باشد که مبادا به مقصد خلقت که  رسیدن به کمال است دست پیدا نکند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای دور کردن انسان ها از حقیقت عنوان کرد: آمریکا با به وجود آوردن گروه های تکفیری و تروریستی مانند داعش تمام همت خود را بر تضعیف اسلام قرار داده است و سعی دارد به وسیله جنایات این گروه ها از اسلام هراسی در جهان ایجاد کند.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود طلاب به ویژه طلاب جوان را به مطالعه زندگینامه بزرگان توصیه و خاطرنشان کرد: انسان با مطالعه زندگی بزرگان متوجه می شود که آن ها چقدر زحمت کشیدند و تلاش کردند.

وی اضافه کرد: تمام همت علما و بزرگان فراگیری و عمل به علم الهی و خدمت به مردم بود و بسیار خلوص داشتند، اخلاص و خلوص انسان سبب جلب توفیقات الهی می شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.