قم میزبان پیکر مطهر شش شهید گمنام

تاریخ انتشار:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم گفت: پیکر مطهر شش شهید گمنام طی مراسم باشکوهی فردا شنبه وارد این شهر مقدس خواهد شد.

به گزارش بلاغ به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار قم، احمد حسینی در گفت وگویی اظهار داشت: آیین باشکوه وداع با پیکرهای مطهر شهدای گمنام در محافل عزاداری ایام فاطمیه(س) در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، هیئت رزمندگان اسلام و دیگر اماکن مقدس برگزار می شود.
وی اظهار داشت: همزمان با ایام سوگواری حضرت زهرا (س) 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در روزهای 30 بهمن و اول و دوم اسفندماه در چهار نقطه از این استان به خاک سپرده خواهند شد.
دبیر ستاد هماهنگی تشییع و تدفین شهدای گمنام استان قم افزود: بنابر تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد در استانداری ، مراسم تشییع پیکر مطهر این 6 شهید عزیز روز دوشنبه هفته آینده از ساعت 9:30 از مسجد امام حسن عسکری(ع) به طرف حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود و پس از طواف و اقامه نماز و عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام 19 و 20 ساله مربوط به تک دشمن در سال 67 در زبیدات عراق و عملیات مسلم بن عقیل در مهر سال 61، جهت خاکسپاری به دانشگاه علوم پزشکی قم انتقال می یابد.
وی مراسم تشییع پیکر مطهر 2 شهید بی نشان در دانشگاه علوم پزشکی را محوری ذکر کرد و گفت: بدلیل تعطیلی روز سه شنبه و حضور نداشتن دانشجویان دانشگاه مزبور از عصر روز دوشنبه تا پایان هفته، تصمیم ستاد بر آن قرار گرفت که مراسم روز دوشنبه برگزار تا هم جمع زیادتری از دانشجویان و اساتید از مراسم بهره مند شوند و هم امکان حضور عموم مردم شهیدپرور، روحانیت معظم، مسئولان، دانش آموزان، دانشجویان و اساتید و زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) از آغاز تا پایان مراسم تشییع در دانشگاه علوم پزشکی فراهم گردد.
وی در ادامه به تشییع پیکر مطهر دو شهید 20 و 24 ساله مربوط به تک دشمن در سال 67 در زبیدات عراق و عملیات کربلای چهار در جزیره ام الرصاص و خاکسپاری آنان در دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره کرد و افزود: این مراسم نیز ساعت 10 صبح روز سه شنبه اول اسفند همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور پرشور اهالی شریف منطقه پردیسان قم برگزار می شود.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است و در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
حسینی خاطرنشان کرد: عصر روز شهادت، مراسم خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام 22 ساله عملیات محرم در منطقه شرهانی، در مرکز تربیت پاسداری علویون نیز انجام خواهد شد و صبح روز چهارشنبه نیز پیکر مطهر شهید 28 ساله عملیات بدر در شرق دجله در مجتمع صنعتی بعثت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در قم به خاک سپرده می شود.
حسینی با تجلیل از حضور قدرشناسانه مردم شهیدپرور و امت حزب الله در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام درسال ها و ماه های گذشته، از آنان درخواست کرد تا با حضور پرشور و حماسی خود دراین مراسم، برگی دیگر بر افتخارات تکریم و تعظیم شهیدان والامقام در استان قم بیفرایند.
شایان ذکراست: با احتساب 6 شهید بی نشان اخیر، تعداد یادمان های شهدای گمنام به 37 و تعداد شهدا به 77 شهید می رسد که دو تن از آنان نیز طی سال های گذشته، احراز هویت شده اند.
تاکنون 71 شهید گمنام در 39 نقطه از استان قم تدفین شده اند که یادمان آنان، میزبان مردم شهید پرور قم است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.