یکی از فضلای حوزه:

مسئولین برای بدحجابی جامعه اسلامی فکری کنند/ اوضاع برای دلسوزان نگران کننده است

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والملسلمین صالحی خوانساری با هشدار نسبت به مسئله بد حجابی، تبلیغ وهابیت، مسیحیت تبشیری در جامعه، اظهار داشت: اگر مسئولین به فریاد شهر قم نرسند، قطعا در آینده نزدیک اوضاع بدتر از این خواهد شد.
حجت الاسلام صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری پیش از ظهر امروز در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) که با حضور حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در قم برگزار شد گفت: حضرت زهرا(س) بزرگ عالم خلقت است و کسی است که اهل بیت(ع) از او به عنوان الگو معرفی می کنند.

سخنران این مراسم عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) الگو شد چون او دارای فرهنگ فاطمی است، فرهنگ این بانو این است که حتی خود را از یک فرد نابینا می پوشاند وقتی سؤال می شود، حضرت پاسخ می دهد درست است آن مرد نابینا است، ولی من که بینا هستم.

وی افزود: دیگر فرهنگ فاطمی این است، پیامبر(ص) از دخترش سؤال کرد چه چیزی برای زن زینت است، حضرت فرمودند« زیبایی و شرف زن به این است که مرد او را نبیند و زن هم او را نبیند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری اظهار داشت: از دیگر فرهنگ فاطمی این است، بهترین وقت نزدیک شدن زن به خدا این است در خانه اش باشد.

سخنران این مراسم عنوان کرد: سؤال ما از این حضرت زهرا(س) این است شمای که الگو هستی آیا از خانه بیرون نمی روی؟ با مردم اجنبی حرف نمی زنی، آیا همیشه در خانه محبوس هستی؟ پاسخ حضرت این است که من مانند همه مردم زندگی می کردم، یعنی حضرت از خانه بیرون می آمد در خانه محبوس نبوده است.

وی افزود: اما حضرت فاطمه(س) طوری وارد مجلس شد که با ورودش مجلس را طوفانی می کرد؛ این دو مسئله را چگونه می شود حل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری اظهار داشت: قطعا حضرت پاسخ خواهد داد که زن حر و آزاد  و مالکیت دارد، اما چگونه و چطوری مهم است. نابینا اگر نمی دید من که می دیدم، در قعر خانه باشد این بجای خود درست اما زن در زمان خود باید از خانه بیرون بیاید، از حق خود دفاع کند، عبادت کند، ولی در همه مراحل غرق در حجاب، پوشیده و پاک دامن و دارای عفت بود.

سخنران این مراسم عنوان کرد: حضرت زهرا(س) وارد مجلس می شوند بین آنها پرده می کشند، با جهش هم گریه می کنند، این را چطور باید حل کنیم، باید این طوری حل کرد که زن مانند مرد است در همه مراحل آزادی، حریت، حرف زدن، اما چگونه مهم است.

وی از بد حجابی جامعه انتقاد کرد و گفت: چرا با وجود این همه شهید، باید اوضاع جامعه این گونه باشد. این همه جوان خون نداند که وضع حجاب در جامعه اسلامی این گونه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با هشدار نسبت به مسئله بد حجابی، تبلیغ وهابیت، تبشیری مسیحیت در جامعه اظهار داشت: اگر مسئولین به فریاد شهر قم نرسند، قطعا در آینده نزدیک اوضاع بدتر از این خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.