با حضور دو مرجع تقلید؛

قم یکپارچه در عزای مادر سادات، حضرت زهرا(س) سیاه پوش و عزادار بود

تاریخ انتشار:
با حضور دو مرجع تقلید؛ قم یکپارچه در عزای مادر سادات، حضرت زهرا(س) سیاه پوش و عزادار بود حوزه/ همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره، شهر عش آل محمد و فاطمه ثانی حضرت فاطمه معصومه(س) غرق در عزا و ماتم بود.
ایام فاطمیه عزاداری مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری حوزه، همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره، شهر عش آل محمد و فاطمه ثانی حضرت فاطمه معصومه(س) غرق در عزا و ماتم بود.

سرسلسله مراسم های عزاداری بانوی بی نشان مدینه، دفاتر مراجع عظام تقلید بود که امروز نیز نائبان امام زمان(عج) در شهر علم و فقاهت، با برگزاری مراسم های عزاداری متعدد میزبان سیل عظیم عاشقان اهل بیت(ع) بودند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از جمله مراجع عظام تقلید با برپایی مجلس عزاداری که با حضور سیل عزاداران همراه بود، موکب عزای فاطمی برپا کردند و در عزای سرور زنان جنت گریستند و به سینه زدند.

پس از مراسم عزاداری و سخنرانی در بیت معظم له مراسم دسته با شکوهی با حضور این مرجع تقلید و آیت الله العظمی وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید برگزار شد که این دسته با حضور این دو مرجع تقلید به سمت حرم مطهر حرکت کرد و پس از هزار و چهارصد سال فریاد مظلومیت بضعه النبی را برافراشتند.

در این مراسم با شکوه که با حضور فقهای بزرگ مکتب فاطمی و اهل بیتی(ع) برگزار شد با مدیحه‌سرایی سید‌محمد بنی‌فاطمه، حسین عینی‌فرد و علی‌اصغر انصاریان همراه بود.

همچنین بیوت مراجع عظام تقلید دیگر در قم نیز همزمان در نوبت صبح با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشور و شخصیت های مسئولیتی ملی و استانی از جمله استاندار و... شاهد برگزاری مراسم های عزاداری بود.

طبق سنوات گذشته امسال نیز مسجد مدرسه امام امیرالمومنین(ع) با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مهمترین و بزرگترین مجالس عزاداری استان را شکل داد که در این مراسم دو سخنران به همراه مداحان اهل بیت(ع) به ذکر مصایب حضرت فاطمه زهرا(س) پرداختند.

در مجلس عزاداری که در دفتر آیات عظام نوری همدانی و سبحانی برگزار شد شخصیت های حوزوی و اجرایی و خیل عظیم عاشقان خاندان عصمت و طهارت بود.

همچنین در بیوت آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی نیز مراسم عزاداری با حضور گسترده مردم عزادار برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.