آیت الله کعبی:

رشد حوزه انقلابی در گرو توجه به منشور روحانیت است

تاریخ انتشار:
آیت الله کعبی با اشاره به اینکه بازخوانی منشور امام خمینی(ره) سبب تحول، پیشرفت و تحقق مأموریت های تاریخی روحانیت است، گفت: روحانیت برپایه منشور تاریخی امام می تواند تمدن ساز باشد.
آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار بلاغ آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ابراز داشت: منشور روحانیت صادره از امام راحل خطاب به مرجعیت، جامعه مدرسین، اساتید، فضلا، طلاب و روحانیت؛ سبب ارتقا، رشد و بالندگی روحانیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بازخوانی منشور امام سبب تحول، پیشرفت و تحقق مأموریت های تاریخی روحانیت است، خاطرنشان شد: روحانیت برپایه منشور تاریخی امام می تواند تمدن ساز باشد و در بازسازی تمدن اسلامی، بیداری امت اسلامی، ساخت دولت اسلامی و ترویج معارف اهل بیت نقش بالنده ای ایفا کند.

آیت الله کعبی افزود: منشور روحانیت افزون بر تبیین رسالت تاریخی روحانیت که همانا تدوام راه انبیا و اوصیای الهی، حفظ دین و مبارزه با بدعت، انحراف، فتنه و خط نفاق در طول تاریخ است؛ از سوی دیگری خدمت صادقانه به ملت ها، همراهی و حمایت از مردم، ستیز با استکبار، استعمار و دشمنان اسلام، مبارزه با ظلم و ستم و مقابله دشمنان قسم خورده اسلام است.

وی ادامه داد: رسالت روحانیت پس از برقراری نظام اسلامی؛ حفظ و تداوم آن برای تحقق پیشرفت و عدالت است که در این مسیر روحانیت در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم اسلام کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه چهره خدمتگزار، مقاوم و ظلم ستیز روحانیت در پیام تاریخی امام و در قالب منشور روحانیت کاملا روشن و واضح بود، عنوان داشت: تحول در نظام روحانیت و حوزه ها بر پایه منشور روحانیت امری بایسته است البته روحانیت و حوزه ها مسیر رو به رشد را طی کرده و در حال حاضر برای تحقق منشور تاریخی امام عمل به رهنمودهای رهبری در نظام روحانیت حائز اهمیت است.

آیت الله کعبی گفت: روحانیت و حوزه های علمیه از لحاظ کمی و کیفی با هدایت مراجع تقلید مطابق نیازها و خلأهای داخلی و بین المللی رشد کنند و تفکر انقلابی و رشد حوزه انقلابی و تدام راه شهدای روحانیت در گرو عمل به منشور تاریخی امام خواهد بود.

وی بر ضرورت گرامیداشت سالروز صدور منشور روحانیت تأکید و ابراز داشت: در حوزه ها، تجمعات، هیأت های اندیشه ورز روحانیت، منشور تاریخی امام بازخوانی شود و براساس آن راهبردهای روحانیت و حوزه ها تدوین و عملیاتی شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.