حجت الاسلام روستا آزاد:

خاطره ای خوب است که از کار دیگر مبلغان گره گشایی کند/نشرخاطرات نخبگان تبلیغ از اولویت های ماست

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی: خاطره خوب خاطره ای نیست که صرفا با یک قلم شیوا و روان با تمام جذابیت های ادبی نوشته شده باشد، بلکه خاطره ای خوب است که از کار دیگر مبلغان گره گشایی کند.

به گزارش خبرنگار بلاغ حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست سالانه مبلغان مکتوب، ادبی و هنری که پنج شنبه 10 اسفند در مرکز همایش های غدیر برگزار شد به بیان نکاتی پیرامون تبلیغ مکتوب و خاطره نگاری تبلیغی اشاره کرد.

حجت الاسلام روستا آزاد ضمن تقدیر و تشکر از حضور مبلغان در این نشست گفت: خاطره نگاری مسأله ایست که ما باید از قرآن بیاموزیم. قرآن کریم در بسیاری از آیات خود خاطرات انبیاء گذشته را برای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) نقل می کند.

وی با اشاره تمرّدهای قوم نوح اظهار داشت: حضرت نوح سال ها در میان قوم خود به تبلیغ دین پرداخت و با شروع ساخت کشتی ، مورد نکوهش قوم خود قرار گرفت. قوم نوح به او خرده می گرفتند که پیامبری دیگر برای تو سودی نداشت و به کشتی سازی روی آوردی و او را مورد تمسخر قرار می دادند! سایر پیامبران نیز به همین صورت مورد آزار قوم خود بودند، اما با همه ی این زخم زبان ها دست از تلاش برنمی داشتند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطره نگاری را قوت قلبی برای مبلغان بعدی دانست و افزود: با وجود این که تعداد زیادی از مردم به پیامبران ایمان نمی آوردند، اما آن ها دست از تلاش خود نمی کشیدند. یکی از دلایل نقل بسیاری از این گونه داستان ها در قرآن کریم ایجاد قوت قلب در وجود پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله و سلم) و به تبع ایشان مبلغان دین است.

حجت الاسلام روستا آزاد به فواید خاطره نگاری در تبلیغ پرداخت و عنوان داشت: علاوه بر ایجاد قوت قلب برای مبلغان دیگر، شما با نگارش خاطرات خود می توانید تجربیات و نکات بسیار ظریف و مهمی را به دیگر مبلغان انتقال دهید. علاوه بر آن فرآیندهای گوناگون در تبلیغ را آموزش می دهید و درواقع یک مبلغ جوان و کم تجربه می تواند با کوله باری از تجربه راهی تبلیغ شود.

وی در ادامه به تعریف خاطره خوب پرداخت و افزود: خاطره خوب خاطره ای نیست که صرفا با یک قلم شیوا و روان با تمام جذابیت های ادبی نوشته شده باشد، بلکه خاطره ای خوب است که از کار دیگر مبلغان گره گشایی کند و بتواند نحوه برون رفت از چالش های منطقه و حل مسائل و مشکلات مردم را یاد بدهد. این را فراموش نکنیم که خاطره ما قرار است توسط عده ی زیادی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: قرار نیست این نشست و این مسابقه خاتمه ای بر مسیر خاطره نگاری تبلیغی باشد. دفتر تبلیغات اسلامی در رشد این مسیر تمام تلاش خود را می کند اما شما مبلغان هم سعی کنید دست از نگارش خاطرات خود برندارید و طوری خاطره را بنویسید که گویا قرار است به سایر طلاب درس بدهید.

حجت الاسلام روستا آزاد یکی از فعالیت های مهم دفتر تبلیغات اسلامی را نشر خاطرات نخبگان تبلیغ دانست و اظهار داشت: در سال های اخیر با توجه به مشورت هایی که با بزرگان عرصه تبلیغ داشتیم، قرار بر چاپ و نشر خاطرات مبلغان توانمند و نخبه شد که خوشبختانه در اقدام اول توانستیم کتاب «نیم قرن تدریس و تبلیغ» را بر مبنای خاطرات حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی به چاپ و نشر برسانیم و ان شاء الله در گام بعد خاطرات حجت الاسلام و المسلمین استاد انصاریان را منتشر خواهیم کرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.