رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

عید فرصت خوبی برای تبلیغ است/ جلسات مهارتی طلاب تقویت شود

تاریخ انتشار:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: فرصت تبلیغی عید نوروز از عاشورا و شب های قدر مهم تر است چرا که تعطیلات عید بیشتر و مردم شادتر هستند و در زمان عید، دختر و پسر و فرد ضد انقلابی همه حضور دارند و فرصت خوبی برای تبلیغ است.
قرائتی

به گزارش بلاغ به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش سالانه مبلغان مکتوب، ادبی و هنری و اختتامیه «مسابقه خاطره نگاری تبلیغی» که در مرکز همایش غدیر برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت عید نوروز برای تبلیغ بسیار بالا بوده و فرصت خوبی است.
وی با بیان اینکه این هنر تبلیغ است که از ظرفیت تعطیلات می توان در این استفاده کرد، گفت: زمان تبلیغ بسیار مهم است و در روزهای عید نوروز که مردم شاد هستند حتی رنگ لباس مبلغ تأثیرگذار خواهد بود.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: فرصت تبلیغی عید نوروز از عاشورا و شب های قدر مهم تر است چرا که در تعطیلات عید بیشتر مردم شادتر هستند و در زمان عید، دختر و پسر و فرد ضد انقلابی همه حضور دارند و فرصت خوبی برای تبلیغ است.
وی تصریح کرد: در تبلیغات به دفاع از اختلاف ها و جنایاتی که در مملکت رخ می دهد، نپردازیم و باید بتوانیم استفاده های عملیاتی هم داشته باشیم به عنوان مثال از اقوام ثروتمند برای اقوام فقیر کمک بگیریم و به رفع دلخوری ها اقدام نماییم.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی زمان تبلیغ را مهم دانست و ادامه داد: تبلیغ های عید باید لحظه ای باشد و نباید عید مردم را خراب کنیم؛ گاهی ممکن است در تبلیغ موفق نشویم اما نباید مأیوس شویم و باید دو مرتبه تبلیغ کنیم.
وی با بیان اینکه تبلیغ همراه با محبت و هدیه دادن بسیار مؤثر است، اظهار کرد: در تبلیغ به نماز بسیار بپردازید و خیلی هم به مستحبات تکیه نکنید.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه در تبلیغ باید ابتدا مخاطب خود را بشناسیم، گفت: مشکل امروز ما در دانشگاه این است که 130 دانشگاه داریم و به 130 نوع تفسیر هم نیاز داریم تا بتوان همه قشری را جذب کنیم.
وی تصریح کرد: در تبلیغ از سخنان یک دقیقه ای و کوتاه استفاده کنید، حرف های اثرگذار بزنید و برای موفقیت در این مسیر، ابتدا از خداوند بخواهید و به فشرده گویی، محکم و نرم سخن گفتن توجه داشته باشید و حرف هایی بزنید که مورد نیاز است.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه باید در تبلیغ به ظرفیت های طرف مقابل توجه شود، افزود: هیچ گاه خود را ملزم به برنامه های رسمی نکنید، در شب ها و روزهای تعطیل هم می توان فعالیت کرد و درس خواند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای تبلیغی باید به طلبه و مبلغ مهارت بیاموزند و لذا باید جلسات مهارتی را تقویت نماییم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.