رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

مبارزه با بی عدالتی یکی از رسالت های کلیدی حوزه انقلابی است

تاریخ انتشار:
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: بی شک مبارزه با بی عدالتی یکی از رسالت های کلیدی حوزه انقلابی است.
نجف لک زایی

به گزارش خبرنگار بلاغ ، حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که عدالت جزو اصلی ترین و کلیدی ترین شعارهای انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: حوزه انقلابی حتماً حوزه عدالت خواه است، ضمن آن که به هر حال حوزه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مادر نظام اسلامی است و طبعاً نسبت به ضرورت های جامعه و نظام اسلامی احساس مسئولیت می کند از جمله بحث عدالت که در اهمیت و ضرورت آن شکی وجود ندارد.

وی افزود: اساساً هر جا که اسلام است حتما عدالت هم هست چه آن که ما وقتی مبانی اسلامی را متذکر می شویم یکی از اصول ، اصل عدل است و در مورد خدای متعال و انبیا و اولیای الهی این عدالت به طور کامل وجود دارد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان داشت: از سویی ما به تاسی از حکومت نبوی و علوی موظف هستیم که شرایط اقامه حق و عدال را در جامعه مهیا سازیم.

وی با اشاره به این که بی شک برگزاری همایش حوزه عدالت خواه می تواند در زمینه گفتمان سازی و مطالبه گری در ارتباط با بحث عدالت در جامعه موثر باشد، گفت: در شرایط ولی فقیه حضرت امام(ره) دو شرط مهم را مورد تاکید قرار می دهند که یکی از آن ها بحث عدل است و در واقع حکومت ولایت فقیه، حکومتی است که کارگزارانش ، کارگزاران عادلی باشند و تحقق عدالت در جامعه یکی از مهم ترین اهداف آن ها باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین در خاتمه با بیان این که هر میزان که حوزه در بُعد انقلابی تقویت شود، ما می توانیم بگوییم عدالت خواهی اش نیز پررنگ تر می شود، ابراز داشت: در فرمایشات مقام معظم رهبری این مساله به طور خاص مورد تاکید است که اگر حوزه انقلابی بماند ، مراقبت می کند که نظام دچار انحراف شود که قطعاً یکی از انحرافات همین بحث بی عدالتی است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.