مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد:

جذب 362 مبلغ رسانه ای طی 4 سال

تاریخ انتشار:
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه 362 مبلغ رسانه ای طی 4 سال جذب کرده ایم، گفت: این افراد در قالب 75 گروه تبلیغی ساماندهی شده اند.
اباذر جعفری

به گزارش بلاغ به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، اباذر جعفری در چهارمین نشست گروه های تبلیغ رسانه ای و پیش نشست نخستین اجلاسیه فضلا و روحانیون رسانه ای حوزه های علمیه که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: 4 سال است که تبلیغ نوین در دفتر تبلیغات اسلامی جنبه عملیاتی پیدا کرده و مبلغان فعال در زمینه های رسانه های مجازی، مکتوب و هنری را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار داده است.
وی با بیان اینکه طی این 4 سال در بخش تبلیغ رسانه ای علی رغم شرایط آیین نامه ای مفتخر هستیم که 362 مبلغ رسانه ای را جذب کرده ایم، افزود: این افراد در قالب 75 گروه تبلیغی ساماندهی شدند و به عنوان پشتوانه های تولیدات رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه در خدمت ترویج معارف دین قرار دارند.
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: تاکنون 263 اثر از طرف این افراد تولید شده است و عمده این آثار در شبکه های توزیع رسانه ملی، ماهواره ای و برون مرزی و نیز در فضای مجازی منتشر شده که با استقبال خوبی مواجه شده است.
وی با بیان اینکه در سال 96 قریب به 17 گروه جدید از گروه های تبلیغی تشکیل شد که 45 اثر تولید کردند و از این تعداد 15 اثر در رسانه ملی منتشر شده است، ابراز داشت: در این 4 سال توانسته ایم بحث تأسیس و تثبیت تبلیغ رسانه را داشته باشیم.
جعفری با اشاره به اینکه در گذشته بر این فعالیت رسانه ای و فضای مجازی مقبول برخی مراکز و نهادهای حوزوی نبود، عنوان کرد: با استمرار فعالیت های دینی و بهره گیری از ظرفیت رسانه در تروبج معارف دینی، اکنون این اتفاق افتاده که نه تنها این موضوع مشروعیت پیدا کرده، بلکه به عنوان نقطه قوت برای یک طلبه مطرح است.
وی با بیان اینکه تا کنون بیشتر در مرحله تأسیس بودیم، گفت: امیدواریم بحث ارتقا گروه های تبلیغی را داشته باشیم که بتوانند در حوزه های تخصصی فعالیت کنند و در این راستا، قطب های فکری و فرهنگی را داریم که اولویت هایی را مشخص نموده اند و ما بر اساس آن اولویت ها اقدام می کنیم.
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برخی افراد به دلیل محدودیت نیروی انسانی همه اقدامات از جمله پژوهش رسانه ای، تولیدی و کارگردانی همه را خود انجام می دهند لذا باید به صورت تخصصی وارد شد و امیدواریم در سال 97 در هر یک از این نقش ها به صورت ویژه کار شود.
وی با بیان اینکه در آینده ای نه چندان دور ظرفیت فعالان رسانه ای را کارا تر خواهیم کرد، گفت: متناسب با سطح مبلغان برنامه های آموزشی، مشاوره و موارد مختلف را خواهیم داشت تا در عرصه های جدید رسانه ای شاهد ارتقا و درخشش مبلغان باشیم.
جعفری ادامه داد: با نگاهی که مدیریت حوزه های علمیه دارد، حرکات خوبی در زمینه حمایت، سازماندهی و انسجام مبلغان در حوزه رسانه اتفاق افتاده و امیدواریم با ظرفیتی که ایجاد خواهند کرد، شاهد شکوفایی در تولیدات بهتر از مبلغان رسانه ای باشیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.