حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد:

مبلغ رسانه ای باید اقتضائات و الزامات یک پیام رسان دین را داشته باشد

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی: ما پیام رسان دین هستیم پس در وهله اول باید شرایط یک پیام رسان دین را کسب کنیم. نمی شود یک شخص، مبلغ دین باشد و خودش در اعتقاداتش دچار مشکل باشد یا در تاریخ اسلام اطلاعات نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ ، در چهارمین نشست سالانه مبلغان رسانه ای حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مبلغان در این نشست گفت: از همان روزهای اولی که بحث تبلیغ رسانه ای شروع شد، به دوستان تأکید می کردم که حتما روی عنوان «مبلغ رسانه ای» تأکید شود و هنوز هم بر این امر اصرار دارم؛ زیرا ما از افرادی حمایت می کنیم که اولا در حوزه رسانه ورود کرده اند و ثانیا دغدغه رساندن پیام دین را دارند و علی القاعده چنین شخصی مبلغ است.

حجت الاسلام روستا آزاد مباحث خود را با یک تذکر ادامه داد و عنوان داشت: باید به این نکته توجه داشت که ما پیام رسان دین هستیم پس در وهله اول باید شرایط یک پیام رسان دین را کسب کنیم. نمی شود یک شخص، مبلغ دین باشد و خودش در اعتقاداتش دچار مشکل باشد یا در تاریخ اسلام اطلاعات نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: یک مبلغ رسانه ای باید اقتضائات و الزامات یک پیام رسان دین را داشته باشد و نیز در حوزه رسانه دارای توانایی و تخصص باشد و بتواند از این مهارت و دانش خود به گونه ای استفاده کند که بهترین خروجی را به مخاطب ارائه کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مکتب اهل بیت (علیهم اسلام) را به دریایی مالامال تشبیه کرد و افزود: وظیفه ما به عنوان یک طلبه و مبلغ این است که از دریای معارف اهل بیت (علیهم اسلام) نکات و فرهنگ دین را استخراج کنیم و در قالب ابزاری به نام رسانه این محتوا را در اختیار جامعه قرار دهیم. فرهنگ اهل بیت (علیهم اسلام) آنقدر عمیق است که هر چه از این دریای بیکران بهره ببریم، باز هم حق مطلب را ادا نکرده ایم.

حجت الاسلام روستا آزاد راه حل بسیاری از مشکلات جامعه را بدبینی و سوء ظن دانست و گفت: اگر ما نیاز خود و جامعه را به اهل بیت (علیهم اسلام) عرضه کنیم بهترین راه حل ها را دریافت خواهیم کرد. در روایت آمده که: «اگر از دوستانتان تقصیری در رفتارشان دیدید، التماس کنید و بگردید تا یک عذر و وجه صحت برای آن درست کنید. اگر در آن ها عذری نیافتید، بدانید که اشکال از خود شماست، چون آنقدر توان و ظرفیت نداشتید که وجوه عذر را پیدا کنید و دوست خودتان را متهم کردید». این روایت چقدر می تواند گره از مشکلات جامعه و خانواده ها باز کند؟! عامل بسیاری از طلاق ها و مشکلات در جامعه ما سوء ظن و بدگمانی است. این روایات در واقع فرهنگ و سبک زندگی اهل بیت (علیهم اسلام) است که ما موظف به انتقال آن به جامعه هستیم.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مبلغان رسانه ای ابراز کرد: امیدوارم بتوانیم تلاش خود را برای جبران زحمات شما و حمایت های بیشتر از شما بکنیم، اما کاستی هامحدودیت های مالی ما در بسیاری موارد مانع حمایت بیشتر می شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.