در گفتگو با حجت الاسلام سرکشیک مطرح شد؛

فعالیت های گروه تبلیغی ثامن در ایام ماه رجب و نوروز

تاریخ انتشار:
همزمان با شروع ماه مبارک رجب و ایام نوروز 1397، فعالیت های فرهنگی در بوستان های سطح شهر قم به همت موسسه فرهنگی تبلیغی ثامن(ع) انجام شد.
گروه تبلیغی ثامن

حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی سرکشیک در گفتگو با خبرنگار بلاغ به بیان فعالیت های مؤسسه فرهنگی تبلیغی ثامن (ع) در ایام ماه رجب و نوروز پرداخت.

مسئول موسسه فرهنگی تبلیغی ثامن(ع) با اشاره به ایستگاه های فرهنگی بوستان ها گفت: ایستگاه های فرهنگی که در بوستان های شهر مستقر بودند، تا پایان تعطیلات نوروزی پذیرای زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (ع) بود.

وی افزود: بوستان های فدک، امام رضا(ع)، شهید بنیادی، علوی، الغدیر، هاشمی، مهدی و شهید آخوندی میزبان زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) در ایام نوروز بود.

حجت الاسلام سرکشیک با بیان رسالت موسسه فرهنگی تبلیغی ثامن(ع) در خصوص تبلیغ در اماکن عمومی ابراز داشت: تلاش ما این است که از اوقات فراغت و تفریح خانواده ها در چنین اماکنی، برای گسترش مفاهیم فرهنگی و معنوی استفاده کنیم، تا مسافران و زائران شهر مقدس قم که در بوستان ها حاضر می شوند از برنامه های معنوی و محتوای غنی برخوردار شوند و البته این برخورداری، با نشاط، جذابیت، تفریح و شادی گره بخورد.
وی با اشاره به اهمیت برپایی نماز جماعت گفت: برگزاری با شکوه نماز جماعت به همراه سخنرانی کوتاه و اثرگذار یکی از فعالیت های محوری در سطح بوستان ها به شمار میرفت که روزانه در دو نوبت برگزار میشد. همچنین قرائت یک صفحه از قرآن کریم از دیگر برنامه های معنوی به شمار میرفت.
حجت الاسلام سرکشیک عنوان کرد: باتوجه به اهمیت فعالیت فرهنگی بر روی قشر کودک، برنامه‌های خود را به گونه‌ای چیدیم که کودکان و خردسالان نیز با برنامه‌های جذاب و با نشاط، با مفاهیم مذهبی و دینی آشنا شوند. نقاشی و رنگ آمیزی با محوریت احادیث اخلاقی به همراه رمزگشایی یا روانشناسی نقاشی توسط اساتید روانشناسی برای این گروه سنی در نظر گرفته شد.
مسئول مؤسسه فرهنگی ثامن(ع) ادامه داد: استقرار روان شناسان و کارشناسان دینی متخصص در سطح بوستان ها از دیگر برنامه‌های ما بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. همچنین برگزاری مسابقات ورزشی از جمله والیبال، تنیس، فوتبال‌دستی و طناب کشی میان جوانان پرشور در بوستان ها از دیگر برنامه‌های ایستگاه های فرهنگی بوستان ها به حساب می آمد.
وی همچنین اشاره داشت: مشاوران و کارشناسان دینی علاوه بر حضور در ایستگاه های فرهنگی بوستان ها به صورت سیار نیز در نقاط مختلف پارک حضور داشتند و در موارد بسیاری شاهد برگزاری حلقه های معرفتی در گوشه و کنار بوستان ها بودیم.
حجت‌الاسلام سید هادی سرکشیک مسئول موسسه ثامن(ع) در پایان ضمن تشکر ویژه از مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم ، از همه افراد و نهادهایی که در برگزاری این طرح، تعامل و همکاری داشته اند تقدیر و تشکر به عمل آورد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.