لزوم توجه به مسائل تربیتی در دوران کودکی؛

تاکيد مدير کل آموزش و پرورش استان قم بر بازديد از نمايشگاه شميم ايمان

تاریخ انتشار:
مديرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: ريشه مسائل تربيتی در دوران کودکی است و اگر امر تربيت در اين دوران محقق شود، مانند نهالی است که در سال های آتی ثمر آن را خواهيم ديد.
مدیرکل آموزش و پرورش قم

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حمیدرضا شیخ الاسلام در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی تربیت دینی کودک و نوجوان با عنوان «شمیم ایمان» که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر برپا شده است، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: امروز با نسلی مواجه هستیم که باید دقت وافری را نسبت به مسائل اعتقادی شان داشته باشیم.

وی گفت: ریشه مسائل تربیتی در دوران کودکی است و اگر امر تربیت در این دوران محقق شود، مانند نهالی است که در سال های آتی ثمر آن را خواهیم دید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: امروزه قبل از ورود دانش آموز و یا کودک به مدرسه باید با مسائل اعتقادی به صورت ریشه ای برخورد و به سمت باور حرکت کنیم.

وی در ارزیابی نخستین نمایشگاه تربیت دینی کودک و نوجوان افزود: در این نمایشگاه روش های آموزشی خوبی ارائه شده و متولیان امر به مسائل اعتقادی توجه بسیار خوبی داشته اند که واقعا می تواند تأثیرگذار باشد.

شیخ الاسلام گفت: تأثیر بسیار ارزشمندی که چنین نمایشگاه هایی دارد این است که تغییری را در نحوه تربیت اولیاء حتی اولیای ما در مجموعه آموزش و پرورش میتواند داشته باشد که مهم ترین آن اولیای دانش آموزان می باشند که روش و ابزار تربیت فرزندشان را در شروع شکل گیری شخصیت بتوانند از همین نمایشگاه ها به دست بیاورند و به کار ببندند.

وی گفت: چنین نمایشگاه هایی کمک خواهد کرد تا نگران آینده و دوران بلوغ نسلی که امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت می شود، نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پاسخ به این سوال که برنامه آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت های مراکز و مجموعه های فعال در تربیت دینی کودک و نوجوان چیست، بیان داشت: چند سالی است که کارگروه های تربیت دینی را در ستاد تشکیل داده ایم و سعی مان بر این بوده که روش های تربیتی مان را در سطح مدارس تغییر دهیم.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در سال گذشته بیش از 85 هزار از مجموع 120 هزار دانش آموز ما در دوره ابتدایی در مسائل احکام با یک روش بسیار خاص تحت آموزش قرار گرفته اند.

شیخ الاسلام اظهار داشت: حتی در سال گذشته معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان قم سعی کردند که کتاب احکام دختر و پسر از پایه سال سوم ابتدایی به شیوه خاص خود توسط مربی و ائمه جماعات و حتی مدیران در سطح مدارس آموزش داده شود.

وی گفت: همکاران ما سعی شان بر این است که بازدید اولیا و دانش آموزان را در این نمایشگاه داشته باشند و حتی اگر نیاز باشد، به سمت تفاهمنامهای در راستای چگونگی ارتباطاتی که می توانیم با مجموعه های مختلف از جمله برگزارکنندگان این نمایشگاه و مجموعه های حاضر داشته باشیم، برویم.

لازم به ذکر است، نخستین نمایشگاه تربیت دینی کودک و نوجوان تا روز بیست و دوم فروردین ماه از ساعت 16 الی 22 و در روز بیست و سوم فروردینماه از ساعت 9 الی 19:30 در مرکز همایش های غدیر قم، واقع در ابتدای خیابان معلم، پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.