حجت الاسلام محمدتقی سبحانی:

تربیت دینی کودک و نوجوان باید به اولویت فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شود/ برگزاری نمایشگاه شمیم ایمان در سایر استان ها

تاریخ انتشار:
رئیس قطب ایمان و تعمیق باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: موضوع تربیت دینی کودک و نوجوان باید به اولویت فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شود چراکه دشمن در این عرصه در حال برنامه‌ریزی‌های جدی است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه تخصصی تربیت دینی کودک و نوجوان با عنوان «شمیم ایمان» که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن رضوان این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تربیت دینی کودک و نوجوان باید به اولویت فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شود چرا که دشمن در این عرصه در حال برنامه‌ریزی‌های جدی است.
وی با بیان اینکه فسادهایی که امروزه در جامعه شاهد آن‌ها هستیم، نشان از عدم عملکرد موفق دستگاه‌های تربیتی در گذشته است، مطرح کرد: متأسفانه امروزه بخش عمده تربیت کودکان در اختیار افرادی است که دغدغه تربیت دینی کودک و نوجوان را ندارند.
رئیس قطب ایمان و تعمیق باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه معلمانی که درس دینی را تدریس می‌کنند تخصص لازم را ندارند، عنوان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان بخشی از ستاد فرهنگی جامعه در نظر دارد در راستای هم‌افزایی مجموعه‌ها و مؤسسات فعال در عرصه تولید محصولات تربیت دینی کودک و نوجوان اقدام کند.
* نظام فرهنگی نمی‌تواند دولتی باشد
وی با بیان اینکه نظام فرهنگی نمی‌تواند دولتی باشد، خاطرنشان کرد: شناسایی نقطه‌های خلأ و در مرحله بعدی رفع این مشکلات، تأثیر بسیاری در افزایش سطح کیفی محصولات و تحقق اهداف تربیت دینی کودک و نوجوان دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سبحانی با اشاره به اینکه نبود ایده‌های خلاقانه، به‌روز و پیش‌رو یکی از نقطه‌های خلأ فعالیت‌های فرهنگی است، تصریح کرد: دشمن در عرصه تولید محصولات کودک و نوجوان به سرعت در حال پیشرفت است و اگر لحظه‌ای توقف کنیم، به شدت از آن‌ها عقب خواهیم ماند.
* برگزاری نمایشگاه شمیم ایمان در سایر استان ها
وی با بیان اینکه در نظر داریم این نمایشگاه را در سایر استان‌ها نیز دایر کنیم، یادآور شد: باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود، وضعیت آموزش و پرورش را تغییر دهیم.
رئیس قطب ایمان و تعمیق باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه ایده‌های برجسته و مطلوب باید به تولید انبوه برسند، اضافه کرد: در نظر داریم این نمایشگاه را به یک فعالیت مستمر و پویا تبدیل کنیم، چرا که مسئله تربیت دینی کودک و نوجوان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
* مبلغین سرمایه اصلی دفتر تبلیغات اسلامی هستند
وی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی از تمام افرادی که ارائه طرح می‌کنند حمایت می‌کند، ادامه داد: مبلغین سرمایه اصلی دفتر تبلیغات اسلامی هستند و ما وظیفه داریم با مسلح کردن این افراد به ایده‌ها و ابزارهای فرهنگی، تحول عظیمی را در جامعه به وجود آوریم.
حجت الاسلام والمسلمین سبحانی از ضرورت استفاده از ظرفیت مؤسسات تربیت دینی کودک و نوجوان یاد کرد و گفت: تجربه ثابت کرده تا زمانی که بنیاد معرفتی و اعتقادی افراد اصلاح نشود، به نتایج مطلوب نخواهیم رسید.
وی با اشاره به لزوم ایجاد پیوند معرفتی با اهل بیت(ع)، ابراز کرد: مشکل جامعه ما آگاهی نداشتن از احکام دینی نیست بلکه عدم التزام به عمل به این احکام است.
رئیس قطب ایمان و تعمیق باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: اگر بتوانیم درون کودک‌ها را با مبانی و مفاهیم دینی بسازیم، دیگر آن‌ها تحت تأثیر محیط قرار نمی‌گیرند بلکه با محیط تعامل کرده و محیط را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.  

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.