آیت الله خرازی:

طلاب قدر فرصت طلبگی را بدانند / مؤمن به خداوند متعال اعتماد دارد

تاریخ انتشار:
عضو جامعه مدرسین طلبگی را یکی از نعمت های بزرگ الهی دانست گفت: افزود: شاید این مسیر در دید اهل دنیا ارزش نداشته باشد اما در دیدگاه اولیای الهی دارای ارزش است.
آیت الله خرازی

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله سید محسن خرازی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به اهمیت مسیر طلبگی بر اهتمام طلاب برای جدی گرفتن این راه تأکید کرد.

وی طلبگی را یکی از نعمت های بزرگ الهی دانست و افزود: شاید این مسیر در دید اهل دنیا ارزش نداشته باشد اما در دیدگاه اولیای الهی دارای ارزش است، پیگیری طلبگی بسیار مهم است و نباید به عدم توجه دیگران اعتنا کرد چرا که خداوند راه را باز می کند، طلاب بعدها نتیجه تحصیلات دینی را درک می کنند و باید قدر این فرصت را بدانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: همه امور و اشیا مسخر اراده الهی هستند و باید به قدرت الهی توجه داشت.

وی افزود: اگر انسان خواسته ای دارد و چیزی می خواهد تنها باید از خداوند متعال بخواهد و همیشه به آفریدگار عالم اعتماد داشته باشد، دیگران نمی توانند کاری برای انسان انجام دهند و اگر بنا باشد کار صورت گیرد باید به اذن الهی باشد.

استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که انسان ها باید از شرک دوری کنند، اظهار داشت: شرک دارای دو نوع جلی و خفی است که انسان برای رسیدن به مقام عالی باید از هر دو مبرا باشد، شرک خفی این است که انسان ها شأن استقلالی برای اشیا و افراد قائل باشند یعنی این که نعوذبالله حتی اگر خدا نباشد اثر مترتب خواهد بود.

وی ادامه داد: انسان باید بداند که اصل اراده خداوند است و نمی تواند شأن مستقلی برای افراد و اشیا قائل باشد، انسان باید همه چیز را از خداوند متعال بداند، هر وجود در طول وجود خداوند متعال است یعنی خداوند هست که ما وجود داریم؛ انسان همواره باید به یاد خداوند متعال و شاکر نعمت ها باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.