آیت الله سبحانی:

مسؤولان و رسانه ها برای ارتقای فرهنگ سلامت جامعه اهتمام کنند

تاریخ انتشار:
حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به نقش خانواده، نهادهای آموزشی و رسانه ها در ترویج بهداشت و سلامت بر نقش محوری اطلاع رسانی رسانه ها در این حوزه تأکید کرد.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار ابوالفضل ایرانی‌خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به روایاتی که اهمیت سلامتی و امنیت را متذکر می شود، اظهار داشت: صحت و امنیت دو نعمت مجهول به شمار می رود که فقط زمانی قدر آن ها دانسته می شود که از بین برود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امروز در کشور نهادها و افراد مهمی در سلامتی جامعه نقش ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: پدر و مادر و خانواده در مرحله اول در این موضوع نقش ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد:  والدین  باید با مباحث بهداشت و سلامتی آشنا شده و آنها را به فرزندان خود نیز آموزش دهند، البته نهادها و سازمان های مسؤول نیز نباید وظایف خود را فراموش کنند.

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود مدارس و نهادهای آموزشی را در این مسأله مسؤول عنوان کرد و یادآور شد: در بخش دوم مدارس و آموزش‌ و پرورش باید نکات مهم بهداشتی را برای دانش‌آموزان تبیین و آنها را با این مسائل آشنا کنند.

وی عنوان کرد: در مرحله سوم رسانه‌ها نقش اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی برای افزایش اهتمام به‌سلامتی در جامعه را بر عهده‌ دارند و باید وظیفه خود را به خوبی ایفا کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سستی در هرکدام از این مراحل را غیرقابل‌جبران دانست و یادآور شد: باید از دولت به دلیل تعیین هفته مهم سلامت و تمام مسؤولان که در راه ترویج سلامتی زحمت می‌کشند، تقدیر کنیم اما به نظر می رسد هنوز در این مسأله نیازمند کارهای بیشتری هستیم.

حضرت آیت‌الله سبحانی با انتقاد از کم‌کاری‌ها در بخش نظارت بر پخت و عرضه نان، عنوان کرد: متأسفانه در نانوایی‌ها، سبوس را از نان گرفته و با سوزاندن آن، تمام ویتامین‌های موجود در نان را از بین می‌برند که مسأله تأسف بار است؛ در بخش نظارت بر آب مصرفی مردم قم  نیز زحمات ارزشمندی کشیده شده اما نظارت بر عرضه آرد و نان مناسب، هنوز مناسب نیست.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.