معاون فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تبیین کرد:

لزوم تلاش در راستای تقویت روحیه امید در خانواده ها

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: همین الگویی که رهبر معظم انقلاب دارند و در عین حالی که اشکالات را می فرمایند، اما بالاترین تاش را در راستای تقویت روحیه امید و خودباوری دارند...

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در «همایش بزرگ مبلغان رمضان » ویژه مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان که به همت معاونت فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایشهای غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: در سال های اخیر در دفتر تبلیغات اسلامی جهش خوبی را در خصوص ورود به موضوع آسیبهای اجتماعی شاهد بودیم و تشکیل گروه های تبلیغی متعدد در حوزه پیشگیری از اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی و برگزاری آموزش های کارگاهی و تربیت مربی از ثمرات ورود دفتر به این مسأله است.
وی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی به فراخور نیازهای موجود، در مکانهای مورد نظر فعالیت های خود را شروع کرده است و شاید مهم ترین نکته، استقرار تیم های متخصص مشاوره در حواشی شهرها، دادگستری ها، فرهنگسراها توسط طلاب تحصیل کرده در حوزه و دانشگاه ها است که صورت می گیرد و بیش از 1500 مورد مشاوره در این خصوص انجام شده است.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خطاب به وزیر کشور تصریح کرد: جنابعالی بارها تأکید کردید که نقش مبلغان، ائمه جماعات و حوزویان در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی مؤثر است، باور به این موضوع که مبلغ و حوزوی می تواند ایفای نقش کند، باور مهمی است و می توانید این تفکر را گسترش دهید و با همت شما می توانیم «طرح مددکاری اسلامی » را توسعه دهیم.
وی افزود: امسال به لحاظ اهمیت مباحث تفسیر و تأکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع، در کنار انتشار ره توشه، کتاب «تذکار وحی » که تفسیر جزء سی قرآن کریم می باشد، در اختیار مبلغان قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: موضوعی که به نظر می رسد که در این ایام نسبت به مسأله خباثت های مکرر غربی ها و آمریکایی ها است، الگوگیری از منش رهبر معظم انقلاب و تبیین های ایشان می باشد و اینکه مکرر می بینیم علی رغم اینکه مقام معظم رهبری به مسؤولین و جوانان هشدار می دهند، در عین حال بالاترین تلاش و کوشش را در ارتقا و تقویت روحیه امید دارند.
وی گفت: گاهی اوقات در کنار بیان نقاط ضعف مجموعه نظام که رهبر معظم انقلاب بارها به آنها اشاره کرده اند، یادمان می رود و کاری را انجام می دهیم که به یأس منجر می شود و حق نداریم دل جوان و مخاطبین خود را ناامید کنیم و اطراف خود را آکنده از مشکلات ناشی از نظام و حکومت و ناکارآمدی ببینیم، در حالی که خدمات کثیری در دولت های مختلف صورت گرفته است، کلیت نظام حقیقتا قابل دفاع است. همین الگویی که رهبر معظم انقلاب دارند و در عین حالی که اشکالات را می فرمایند، اما بالاترین تلاش را در راستای تقویت روحیه امید و خودباوری دارند؛ باید این مسأله در خلوت ها و صحبت های خصوصی مان با جوانان و خانواده ها مد نظر قرار بگیرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.