تولید محتوا، انتشار و تبلیغ تعاملی متناسب با سبک زندگی اسلامی؛

حضور هدفمند مبلغین در فضای مجازی با اجرای طرح «حیات طیبه»

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام وحید رضا ملکی با اعلام آغاز اجرای این طرح از تاریخ 26 اردیبهشت ماه 97 گفت: طرح «حیات طیبه» به منظور هدفمند کردن فعالیت طلاب در فضای مجازی و تاثیر گذاری بیشتر در این فضا اجرا می شود.

اجرای طرح «حیات طیبه» به همت اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ایام تعطلات تابستانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ؛ حجت الاسلام وحید رضا ملکی با اعلام آغاز اجرای این طرح از تاریخ 26 اردیبهشت ماه 97 گفت: طرح «حیات طیبه» به منظور هدفمند کردن فعالیت طلاب در فضای مجازی و تاثیر گذاری بیشتر در این فضا اجرا می شود.

رئیس اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی موضوعات اصلی این طرح را در سه حوزه بینش(اندیشه)، حوزه ارزش(فضایل اخلاقی) و حوزه کنش(عملکرد و رفتار) دانست و افزود: موضوعات ارائه شده به مبلغین از میان چالش ها و مشکلات جامعه استخراج شده و برای اصلاح باورها، فرهنگ و رفتار مردم در جامعه به آن پرداخته می شود.

از جمله موضوعات مربوط به حوزه بینش(اندیشه) در این طرح دین شناسی با رویکرد بررسی تطبیقی اسلام، مسیحیت و زرتشت، راه شناسی با رویکرد نقد تصوف و عرفان های نوظهور، راهنما شناسی با رویکرد مقابله با مدعیان دروغین مهدویت، دشمن شناسی با رویکرد نقد وهابیت و جریانهای تکفیری(نفاق مدرن) است. همچنین در حوزه ارزش(فضایل اخلاقی)؛ به انس با قرآن و ترویج آیات کاربردی و مأنوس با اذهان عمومی؛ ترویج صداقت و راستی گستری و واکاوی علل کم رنگ شدن آن در جامعه؛ ترویج رفتار عفیفانه درمحیط کار، خانواده و جامعه؛ اخلاق تبلیغ دین و بیان عوامل اخلاقی مؤثر در موفقیت تبلیغ پرداخته می شود.

در حوزه کنش(عملکرد و رفتار) نیز موضوعات: مهارتهای ارتباطی در زندگی زناشویی و پیشگیری از طلاق، غیرت ملّی در تقویت بنیان های اقتصادی کشور(حمایت از تولید ملّی)، اهمیت و جایگاه عدالت و راه های مطالبه و تحقق آن، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، بیان جایگاه و نقش ولایت فقیه در عبور از بحرانها و حل مشکلات، فضای مجازی و بالا بردن سواد استفاده از آن در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به برگزاری این طرح در سه بخش تولید، انتشار و تبلیغ تعاملی گفت: امسال علاوه بر بخشهای تولید و انتشار محتوای ناب اسلامی، بخش تبلیغ تعاملی نیز افزوده شد تا با اجرای آن حضور مجازی طلاب به صورت صمیمانه تر با مخاطبین صورت پذیرد.

وی افزود: کلیه طلاب دارای پرونده تبلیغ مجازی می توانند در این طرح شرکت نمایند و اداره تبلیغ مجازی علاوه بر حمایت هایی که در بخش های مختلف از فعالیت مبلغین صورت می گیرد، جوایزی را برای نفرات برتر هر بخش در نظر گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این طرح «اینجا» کلیک کنید.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.