حسین اسدی زاده:

مشاورِ مذهبیِ فیلم باید در تمامی مراحل تولید فیلم حضور فعال داشته باشد

تاریخ انتشار:
حسین اسدی زاده تهیه کننده فیلم کوتاه"جمعه گل" و مشاور و ناظرکیفی فیلم سینمایی "لکنت" در گفتگوی اختصاصی بلاغ گفت: لازمه موفقیت در مشاوره مذهبیِ فیلم و سریال حضور فعال مشاور در تمامی مراحل تولید است.

حسین اسدی زاده، از اعضاء سایت مشاورفیلم و مدیر موسسه دینی فرهنگی مفید گفت: تعامل خوب و همکاری نزدیک عوامل تولید و مشاور فیلم "جمعه گل" باعث موفقیت این فیلم شد. فیلم در جشنواره "بین المللی کودک و نوجوان"، جایزه شهید بهنام محمودی و جایزه صلح یونیسف را گرفته است. جایزه شهید محمودی به فیلم‌هایی تعلق می‌گیرد که با موضوع انقلابی و شهداء هستند. جایزه یونیسف نیز مربوط به فیلم‌هایی با مضامین انسانی و صلح و دوستی است.
تهیه کننده فیلم " جمعه گل" در ادمه اظهار داشت: فیلم جمعه گل" در مورد یک پسر بچه ایرانی و یک پسر بچه افعانی است که چون از دو فرهنگ مختلف هستند با هم اختلافاتی دارند، طی فیلم اتفاقاتی می افتد که باعث می‌شود آنها اختلافات را کنار می‌گذارند و با هم دوست ‌می‌شوند. این فیلم کوتاه محصول خانه فیلم داستانی است و مجری طرح آن موسسه دینی فرهنگیمفید " می‌باشد.
مدیر "موسسه دینی فرهنگی مفید" با اشاره به اینکه مسئول تمامی مراحل فیلم از ایده و تولید موسسه مذکور بوده است گفت: نویسنده فیلمنامه خانم اکرم صادقی است و طی مرحله پیش تولید و مشاوره فیلمنامه بارها توسط آقای علی حماسی بازنویسی شد. کارگردانی فیلم را آقای حاجی غلامی بر عهد گرفتند. و فیلم با حمایت خانه داستانی و تلاش مستمر دوستان هنرمند تولید شد.
اسدی زاده با اشاره با رویکرد جدید فیلم "جمعه گل" به مقوله مضامین انقلابی گفت: این فیلم از این جهت که پیوند بین مضامین انقلابی و مضامین انسانی جهان شمول مانند دوستی است، سعی کرده است از شعار زدگی دور باشد لذا تجربه های اولیه این نوع تلاش است؛ لااقل ما سابقه‌ای محکم برای آن نمی‌شناسیم. در زمینه فیلم مدافعان حرم کار جدی نشده است و غالب کارهایی که صورت گرفته است معمولاً شعار زده و در موضوعات خاص می‌باشد. در فیلم "جمعه گل" موضوع مقاومت و مدافعان حرم با مضامین اخلاقی و انسانیجهان شمول که همه فهم‌اند نزدیک شده است.
در ادامه اسدی زاده گریزی به فیلم نیمه بلند "لکنت" زد و اظهار داشت: بنده به همراه حجت الاسلام کشفی مشاوره فیلمنامه و مشاوره مذهبی فیلم سینمایی "لکنت" بودیم. فیلم "لکنت" در مورد خانواده، رابطه خواهر و برادری و قصه درباره بیماری لکنت و مقوله کتاب و کتاب خوانی است.
ما در فیلم"لکنت" به دنبال فهم مشترک با کارگردان فیلم بودیم در این فیلم سعی کردیم عناصر و جزئیات روایی با موضوع اسلامی بررسی شود تا احیاناً مورد خدشه واقع نشوند. فیلمنامه بارها رفت و برگشت داشت و باز نویسی شد تا آنچه خوب نیست حذف شود و نقاط خوب هم تقویت شود. در مشاوره این فیلم سعی کردیم نظرهای مشاروه ای خود را ارائه دهیم ولی اینکه این نظرات کاملاً عملی شود این گونه نیست زیرا روال طبیعی تولید فیلم این است که کارگردان نظرات مشاوره را می‌گیرد اما تصمیم نهایی در اعمال این نظرات با خود او است اما در مجموع در فیلم "لکنت" تأثیر و تأثر مشاور فیلم و کارگردان فیلم از هم بسیار خوب بود.
توصیه من به مشاوران فیلم این است که دور از کار تولید نباشند. یعنی این" حضور داشتن" خیلی مهم است. زیرا باعث درک بهتر از اثر و توصیه‌های روشن‌تر و سازنده‌تر می‌شود.
در پایان از خانه فیلم داستانی، همچنین اعضای موسسه دینی فرهنگی مفید،دوستان سایت مشاور فیلم،به خصوص، خانم صادقی، آقای سرانجام، آقای تاج الدینی، آقای بنی احمدی و آقای سعادتی تشکر می‌کنم. همچنین تقدیر ویژه‌ای دارم از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که با تأسیس سایت مشاوران فیلم بستر ارتقا کیفی فیلم‌ها را برای فیلم سازان فراهم کرده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.