به همت اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی:

نشست تخصصی مفهوم شناسی و راهکاری نوین ترویج صداقت در فضای مجازی برگزار شد

تاریخ انتشار:
به همت اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی، نشست تخصصی "مفهوم شناسی و راهکاری نوین ترویج صداقت در فضای مجازی" با حضور حجت السلام بوسلیکی، دبیر میز صداقت و راستی گستری و مبلغان فعال فضای مجازی در حوزه اخلاق، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره تبلیغ مجازی نشست تخصصی "مفهوم شناسی و راهکاری نوین ترویج صداقت در فضای مجازی" با حضور حجت الاسلام حسن بوسلیکی، دبیر میز صداقت و راستی گستری و مبلغان فعال فضای مجازی  در حوزه اخلاق، برگزار گردید.
در ابتدای جلسه حجت الاسلام وحیدرضا ملکی رییس اداره تبلیغ مجازی با بیان اینکه مبلغان فعال در عرصه فضای مجازی جهت تاثیرگذاری، نیاز به مشاوره و راهنمایی متخصصان علمی و محتوایی دارند، گفت:برخی مشکلات و محدودیت هایی پیش روی مبلغان است که نیاز به توجه دارند.
وی افزود: مهمترین محدودیت ها عدم درک دقیق از موضوع، کمبود و یا نبود منابع محتوایی کاربردی و ناظر به مسائل رایج در این موضوع و لوس شدن یا ناکارامد شدن واژگان مرتبط با آن در ذهن کاربران با توجه به آسیب های اجتماعی است.
رییس اداره تبلیغ مجازی در انتها با اشاره به همکاری میزهای قطبهای فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: از میز صداقت و قطب اخلاق در جهت تبیین دقیق موضوع و بیان ریشه ها و راهکارهای تاثیرگذار درخواست مشاوره و پشتیبانی داریم.
در ادامه حجت الاسلام بوسلیکی دبیر میز صداقت، ضمن بیان چرایی انتخاب این موضوع بعنوان یکی از مهمترین چالش های مهم اجتماعی و ضرورت پرداختن به آن،گفت: مباحث مهم در این خصوص در سه محور «مفهوم شناسی»، «مصادیق و ریشه ها» و «آثار و تبعات» تبیین می شود.
بوسلیکی افزود: مفهوم صدق دارای سه معنا می باشد، معنای عام، خاص و اخص.در معنای عام صدق ، صداقت شامل بسیاری از مفاهیم اخلاقی می شود که در تمامی پنج عرصه رفتار، کلام، باور، هیجانات و انگیزش شخص این مفهوم تاثیر دارد. فضیلت صدق در معنای خاص در مقابل، فریب می باشد و در معنای اخص صدق در مقابل کذب و دروغ قرار می گیرد.
وی فضیلت اصلی در این موضوع را صدق به معنای خاص و در مقابل فریب دانست و عنوان کرد: باید روی آن اهتمام ویژه داشت و برای تولید محتوا در فضای مجازی بر روی آن برنامه ریزی نمود. 
دبیر میز صداقت مصادیق مهم و رایج فریب در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و خانوادگی را برشمرد و اظهار داشت: ریشه و عوامل دخیل در این رفتار به دو دسته فردی و ساختاری تقسیم می شوند که پرداختن به علل ساختاری مهم تر و ضروری تر می باشد.
بوسلیکی در پایان ضمن بیان آثار وتبعات فردی و اجتماعی عدم صداقت گفت: راهکارهای مهمی در راستای فرهنگ سازی در این زمینه وجود دارد که می توان در تولید محتوا از آنها بهره برد.
وی در انتهای جلسه پاسخگوی سوالات مبلغان در زمینه تولید محتوا متناسب با فضای مجازی در این موضوع بود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.