به همت مرکز آموزش های کاربردی؛

کارگاه یک روزه سواد رسانه های نوین با موضوع امنیت رسانه های نوین برگزار شد

تاریخ انتشار:
جلسه ی آموزش امنیت در رسانه های نوین برای طلاب شرکت کننده در دومین دوره تربیت مربی سواد رسانه های نوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ هفته ی گذشته جلسه ی آموزش امنیت در رسانه های نوین با حضور سرهنگ محمدی معاونت سابق آموزش فتا ناجا کل کشور برای طلاب شرکت کننده در دومین دوره تربیت مربی سواد رسانه های نوین برگزار شد.

سرهنگ محمدی در این جلسه ضمن بررسی تاریخچه و چگونگی شکل گیری بستر وب، به اهداف سازمان های نظامی و جاسوسی آمریکا از طریق عمومی کردن بستر وب جهت تسلط بر داده ها و اطلاعات موجود در شبکه پرداخت.

وی سپس به مهندسی اجتماعی و ایجاد ساختار نوین اجتماعی طراحی شده از طرف گرداندگان شبکه جهانی وب با هدف سلطه بر دیگر کشور اشاره کرد.

معاون سابق آموزش فتا ناجا  کل کشور در مورد شیوه های مختلف دسترسی به اینترنت و ساختار موجود نکاتی را بیان داشت و به  ویژگی های نسل های مختلف ارتباطات از طریق تلفن همراه و همچنین به خطرات امنیتی و اطلاعاتی موجود در آپ استور های مختلف و نرم افزار های تحت اندروید و آی او اس و اهداف سازندگان این نوع نرم افزار ها و راه های مقابله با آنها مطالبی را به مبلغان حاضر در این نشست انتقال داد.

وی در ادامه به بیان تاریخچه شبکه های اجتماعی و شبکه های پیام رسان در دنیا و جمهوری اسلامی ایران پرداخت و در مورد هر کدام از شبکه ها در دیگر کشور ها و مقایسه نوع استفاده و مدریت این فضا در کشورهای مانند چین، روسیه و...با کشور ما و ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات آموزش های لازم را دادند.

سرهنگ محمدی نقش شبکه های اجتماعی از منظر روانشناسی و تاثیرات شبکه های نوین بر جوانان و خانواده را تبیین و در مورد میزان اعتماد مردم در کشور ما و سوء استفاده های مجرمین از همین نوع اعتماد، مطالبی را برای مبلغان حاضر در نشست ارائه کرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.