مدیر کل تبلیغ عمومی گفت:

مبلغان، ظرفیتی بزرگ برای ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در کشور

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برای ارتقاع فرهنگ کتابخوانی در کشور، مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی ظرفیتی بزرگ و کم نظیر خواهند بود.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی در نشست تنظیم تفاهم نامه بین سازمان کتابخانه های استان قم و معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از ظرفیت مبلغان دفتر تبلیغات در راستای ارتقاع فرهنگ کتابخوانی کشور خبر داد.

حجت الاسلام کمال اظهار داشت: بحث فرهنگ کتابخوانی در کشور یکی از معضلات فرهنگی جامعه ما می باشد. مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ظرفیت هایی مثل مبلغان عمومی، گروهای تبلیغی، مبلغان تخصصی و بخش رسانه و فضای مجازی می تواند در این مساله وارد شود و فعالیت های خوبی را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تا کنون با نهادهای مختلف فرهنگی، جلسات متعددی داشته است و تا کنون فعالیت های مشترک فرهنگی و تبلیغی را با دیگر نهادهای فرهنگی کشور انجام داده است اما با نهاد امور کتابخانه های عمومی کشور برنامه مشترکی را نداشته است که این جلسه بسیار جلسه با ارزشی است و از بانی این جلسه کمال تشکر را دارم.

مدیرکل تبلیغ عمومی به فعالیت هایی که دفتر تبلیغات در کتابخانه های عمومی کشور می تواند اجرا کند اشاره کرد و گفت: در هر کتابخانه معمولا تعدادی از افراد جزء اعضای ثابت آن کتابخانه می باشند که این افراد و خانواده های آنها باید شناسایی شوند و برای آنها می توان برنامه های فرهنگی منسجم و کاربردی برگزار کرد. 

حجت الاسلام کمال برگزاری نشست های مشترک بین مسئولین فرهنگی دفتر تبلیغات و مسئولین نهاد امور کتابخانه ها را امری مهم برشمرد و بیان کرد: در راستای بهبود و افزایش فعالیت های فرهنگی و تبلیغی باید نشست های مستمر بین مسئولین فرهنگی دفتر تبلیغات و مسئولین نهاد امور کتابخانه ها برگزار گردد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تبلیغی برای اعضای ثابت کتابخانه ها گفت: در زمینه پاسخگویی به شبهات یا گفتگوهای صمیمانه، برگزاری نشست های مبلغان متخصص و نخبگان تبلیغی با اعضای ثابت کتابخانه ها یک امر ضروری می باشد که باید به آن توجه کرد.

مدیرکل تبلیغ عمومی در ادامه مطالب خود اظهار داشت: برگزاری دوره های توانمندسازی پرسنل نهاد کتابخانه ها در جهت ارتقای سطح علمی و فرهنگی آنان می تواند یکی دیگر از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی در جهت همکاری با نهاد امور کتابخانه عمومی کشور باشد.

حجت الاسلام کمال بیان کرد: با توجه به حضور مستمر بعضی از مبلغان در مناطق تبلیغی خود، توانسته اند آسیب های آن محل را شناسایی و در جزواتی تنظیم نمایند که شاید این مطالب را نتوان در هیچ منبعی پیدا کرد. مسئولین نهاد امور کتابخانه های کشور می توانند از این فرصت استفاده کرده و آن مطالب را در قالب کتاب منتشر نمایند. 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.