رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی بیان داشت:

هدف از رسالت پیامبران اجرای عدالت است

تاریخ انتشار:
رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی بیان کرد: خداوند پیامبران خود را با معیارهای خاص خود انتخاب و به وسیله قدرت و معجزه آنان را تجهیز کرده و به سوی مردم می فرستاد تا انسانها را با تعلیم و تربیت به مرحله برسانند که رهنمون به سوی برپایی عدالت شوند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده در جلسه هم اندیشی" راهکارهای گسترش و اجرای عدالت" که به همت اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، در خصوص لزوم  اجرای عدالت در جوامع بشری، مطالبی را بیان کرد.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی همایش ها و نشست هایی در سطوح مختلف برای مبلغان برگزار می کند، در خلال این جلسات، نشست های ویژه و تخصصی در قالب هم اندیشی برای خطبا و مبلغان نخبه دارد که این نشست یکی از آنها بوده و ناظر به برنامه (میز تخصصی مسائل اجتماعی اسلام و ایران -عدالت-) می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده بیان کرد: با توجه به اینکه در جامعه، مردم نسبت به عملکرد مسؤلین ناراضی هستند و همچنین مشکلاتی که از داخل و خارج از کشور بر افراد جامعه وارد شده آنان را دچار مشکل کرده است، مردم خواستار اجرای عدالت در کشور هستند چون تنها عدالت است که می تواند جامعه را به آسایش و رفاه برساند.

وی در ادامه مطالب خود افزود: اجرای قانون صحیح و شایسته سالاری، قانون گرایی، نظارت اجتماعی و ... راهکارهایی هستند که در اجرای عدالت نقش بسزایی دارند. مهمترین نقش را در این میان کارگزاران و صاحبان مناصب ایفا می کنند.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی گفت: در نظامی که فراقانونی باشد و خطوط قرمز برای نزدیکان در نظر گرفته شود، فرهنگ قانون گریزی، تبعیض و بی عدالتی کمر مستضعفین را می شکند و فقر را در جامعه گسترش می دهد. لذا گزینش ها باید بر اساس ضوابط و شایستگی و تخصص افراد انجام گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده هدف از رسالت انبیاء را اجرای عدالت برشمرد و اظهار داشت: خداوند متعال، پیامبران خود را با ملاک و معیار خاص خود چون؛ امین، متعهد، شجاع، مخلص و پایبند به موازین دینی انتخاب می کرد و آنان را با "معجزه" و امکانات و تجهیزات مانند کتاب و قدرت در مسائل خارق العاده به سوی مردم می فرستاد تا انسانها را با تعلیم و تربیت به مرحله ای برسانند که رهنمون به سوی برپایی عدالت شوند.

وی بیان کرد: دین اسلام و مکتب تشیع که اساس آن "امامت" و "عدل" می باشد همگن با توحید و نبوت و معاد در تمام مسائل دینی اعم از اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حقوقی جلوه خاص دارد. در نتیجه برای داشتن یک مدینه فاضله تنها بودن امام عادل کفایت نمی کند بلکه باید کارگزاران او در هر مناصبی که باشند از صفت "عدل" برخوردار باشند و بر مردم نیز واجب است در اجرای عدالت امام جامعه را یاری نمایند.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.