سرگروه تبلیغی انصار الشهدا:

در فعالیت های تبلیغی از مبلغان بومی استفاده گردد

تاریخ انتشار:
سرگروه تبلیغی انصار الشهدا بیان کرد: حضور مستمر مبلغان بومی در شهر، ظرفیت ویژه ای را ایجاد می کند و ما از مسئولین فرهنگی و تبلیغی درخواست استفاده از این ظرفیت عظیم را داریم.
در فعالیت های تبلیغی از مبلغان بومی استفاده گردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین محمود کشاورز سرگروه تبلیغی انصار الشهدا و از مبلغان فعال معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما، از فعالیت های تبلیغی گروه خود، سخن گفت.

متن این مصاحبه را با هم می خوانیم:

خیلی خوش آمدید؛ ابتدا به عنوان سرگروه تبلیغی، گروه تان را معرفی نمایید؟

گروه تبلیغی انصار الشهدا در سال ۱۳۷۹ با فعالیت جمعی از طلاب و روحانیون دامغانی مقیم قم، در شهرستان دامغان تحت عنوان هیئت انصار الشهدا آغاز به فعالیت نمود. در سالهای متمادی با برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی و مذهبی تمام سعی و تلاش خود را برای احیای معارف ناب اهل بیت (ع) به کار گرفت. در سال ۱۳۸۸ علاوه بر فعالیت مذهبی و هیئت عزاداری اقدام به تاسیس موسسه ای تحت عنوان (موسسه فرهنگی تربیتی حرف اول) نمود و در زمینه فعالیت های تربیتی دانش آموزی، به فعالیت های تخصصی درعرصه دانش آموزی اقدام کرد.

در سال ۱۳۹۳ علاوه بر فعالیت هیئت عزاداری به صورت هفتگی و فعالیت های تخصصی دانش آموزی در موسسه حرف اول، اقدام به تاسیس گروه تبلیغی انصار الشهدا به جهت فعالیت تخصصی تبلیغی عرصه دانش آموزی در کنار فعالیت عمومی در سطح شهرستان دامغان، نمود.

این گروه بالغ بر 70 مبلغ که تعداد 40 نفر از آنها دارای پرونده تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی هستند که در ایام مختلف تبلیغی در سطح شهرستان دامغان و روستاهای تابعه فعالیت می نماید. در کنار فعالیت های تبلیغی در ایام تبلیغی، فعالیت های مستمر هفتگی جزء برنامه های این گروه تبلیغی می باشد.

هدفتان از ایجاد گروه تبلیغی چه بوده است؟

از اهداف تاسیس گروه تبلیغی می توان به مواردی چون؛ «تلاش برای ارتقاء کیفی و معنوی مراسمات مذهبی»، «بسترسازی جهت هم پوشانی برنامه‌های مذهبی جهت بهره وری بیشتر»، «تلاش جهت پاکسازی انحرافات و آسیب‌های شکلی و محتوایی در برنامه های تبلیغی»، «انس و الفت با جوانان و نوجوانان»، «ارتقاء سطح فرهنگی و معرفتی دانش آموزان با آشنایی با سیره اهل بیت» اشاره نمود.

برای محقق شدن این اهداف چه برنامه هایی تاکنون انجام داده اید؟

برای محقق شدن اهداف خود سعی کردیم با برگزاری برنامه هایی همچون مراسمات در مناسبت های ملی و مذهبی در سطح شهرستان، برنامه های معرفتی برای نسل جوان و نوجوان در کنار عضو گیری از دانش آموزان پایه های ۸ به بعد و برگزاری دوره های تربیتی برای دانش آموزان عضو موسسه، گام های موفقی را در این زمینه برداریم.

در چه مکان ها و ایامی از سال فعالیت تبلیغی دارید؟

به صورت مستمر در همه ایام سال برنامه داریم. به صورت تبلیغ تخصصی در برنامه های تربیتی دانش آموزی، و به صورت تبلیغ عمومی در ایام مناسبتی و تبلیغی (محرم، صفر، رمضان و ..) و شرکت در برنامه های راهیان نور در اسفند ماه و فروردین ماه به عنوان خادمین شهدا حضور داریم.

photo_2022-06-19_08-37-08.jpg

به نظر شما تبلیغ گروهی چه برتری هایی نسبت به تبلیغ فردی دارد؟ ظرفیت ها، فواید، موانع و آسیب های تبلیغ گروهی به نظر شما چیست؟

از برتری های تبلیغ گروهی نسبت به تبلیغ فردی را می توان به «مشخص نمودن خط مشی تبلیغی در کنار شناخت کامل از ظرفیت های شهرستان و تقسیم کار در فعالیت های تبلیغی، در کنار گفتمان سازی موثر» اشاره کرد.

اگر قرار بود دو مشکل از مشکلات گروه تبلیغی شما حل شود تا فعالیت تبلیغی تان کارآمدتر شود، علاقه مند بودید کدام مشکلات حل شود؟

از دغدغه های اصلی ما ثبت کد تبلیغی و تشکیل پرونده برای مبلغین بومی و استفاده آنان در برنامه های مستمر سالانه می باشد. با توجه به اینکه این افراد به صورت مستمر در شهر حضور دارند اما چون پرونده تبلیغی ندارند و یا در صورت داشتن پرونده تبلیغی به دلیل اینکه در شهرستان هستند حکم تبلیغی برای این افراد صادر نمی گردد غالبا انگیزه فعالیت آنان بسیار پائین تر از دیگر مبلیغی اعزامی از قم می باشد.

از دیگر مشکلاتی که عموم گروه های تبلیغی با آن مواجه هستند، نبود یک ساختمان به جهت هماهنگی های برنامه های تبلیغی می باشد. با توجه به مستاجر بودن و جابجایی سالانه دفتر گروه تبلیغی و موسسه فرهنگی، بیشترتوان مجموعه برای جابجایی ومسائل پیرامون آن صرف می شود. در کنار این مشکلات عدم همکاری نهادهای مسئول و متولی کارفرهنگی، در واگذاری امکانات و پرداخت بخشی از هزینه تبلیغ و فعالیت فرهنگی  باری شده است که سنگینی فعالیت را برای ما بیشتر کرده است.

اگر بخواهید سه ویژگی مثبتی که در گروه تان برجسته است را بیان نمایید، چه ویژگی هایی نام می برید؟

از ویژگی های مثبت گروهی تبلیغی انصار الشهدا می توان به «هماهنگی اعضا و همکاری در اجرای برنامه ها»، «فعالیت مستمر تبلیغی و کنشگری در سطح شهرستان»، «اخلاص اعضا در کنار وجود اخلاق » اشاره نمود.

از طرح های تبلیغی مؤثر و شاخصی که تا کنون اجرا کرده اید توضیحی بفرمایید.

برگزاری دوره تابستانی، که با اردوهای چند روزه آغازشده است و با توجه به سطح بندی افراد در دوره تابستان، با برگزاری کلاس ها در طول سال تحصیلی ادامه پیدا می کند.

برگزاری اعتکاف علمی برای دانش آموزان در ایام تحصیلی وهمچنین برگزاری مراسمات در ماه رمضان تحت عنوان شب های آسمانی در سطح بوستان های شهرستان، از دیگر فعالیت های گروه تبلیغی انصار الشهدا می باشد.

مبلغین و سایر گروه های تبلیغی دیگر جهت استفاده از طرح ها و پیشنهادات گروه شما از چه طریقی میتوانند ارتباط بگیرند؟

علاقه مندان جهت همکاری یا بهرمندی از فعالیت های گروه تبلیغی انصار الشهدا می توانند با مراجعه حضوری به دفتر این گروه تبلیغ واقع در شهرستان دامغان، میدان امام خمینی، خیابان شهید بهشتی، پشت هلال احمرسابق، پلاک ۱۵ ،  و یا از طریق تماس تلفنی با شماره ۰۲۳۳۵۲۶۳۰۸۰ ، با گروه ما ارتباط برقرار نمایند.

در پایان از وقتی که در اختیار ما گذاشتید خیلی متشکریم و برای شما و اعضای گروه تان از خدواند متعال طلب توفیق و موفقیت را خواستاریم.
بنده نیز از شما و همکارانتان در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، به خاطر دیده شدن فعالیت های گروه های تبلیغی، کمال تشکر را دارم.

photo_2021-10-10_19-10-39_-_copy_-_copy.jpg

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.