ارزش خدمت به مردم

تاریخ انتشار:
  یکی از جمله‌های ماندگار مرجع بزرگ آیت الله العظمی حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی(ره) به یکی از مسئولان دولتی که به دیدن ایشان آمده بود، اين بود: «من در اسلام خیلی مطالعه کردم، درس‌ها دادم، (...

 

یکی از جمله‌های ماندگار مرجع بزرگ آیت الله العظمی حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی(ره) به یکی از مسئولان دولتی که به دیدن ایشان آمده بود، اين بود: «من در اسلام خیلی مطالعه کردم، درس‌ها دادم، (تأليفات ایشان بالغ بر صد جلد کتاب است که بخش عمده آن کتاب‌های اجتهادی و استدلالی است) ولی این را بدان که شما واجبات را انجام بده و مستحبات را کنار بگذار و فقط به مردم خدمت کن و رفع حوائج مردم را درنظر داشته باش و اگر قیامت هم از تو سؤال کردند ـ با این جرأت و استحکام ـ بگو فاضل این حرف را زده.

 فکر نمی‌کنم در میان مستحبات، بالاتر از خدمت به مردم، چیز دیگری داشته باشیم. »

 اين بيان، اولاً عظمت دین ما را می‌رساند که دین می‌گوید رفع حوائج مردم، رسیدگی به نیازها و حل گرفتاری‌های آن‌ها، برداشتنِ‌ یک غم و غصه از دلِ یک مؤمن، از صدها رکعت نماز مستحبی و رفتنِ به حج و زیارت اعتاب مقدسه بالاتر است. ما در اين مورد روایات فراوانی داریم.

✔️مطلبی که ایشان فرموده کاملاً در متون دینی ما قابل استدلال است؛ منتها ایشان حقیقتش را به این صورت شفاف بیان فرمودند. خود ایشان هم واقعاً همین‌طور بودند.

↩️ره توشه رمضان ۹۵، ص ۲۰۵

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.