مدیر گروه تبلیغ تخصصی مشاوره و مددکاران راه روشن تاکید کرد:

ضرورت مردمی سازی خدمات اجتماعی و فرهنگی

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی بیان کرد: فعالیت های تبلیغی در حوزه مددکاری زمانی دارای تاثیر بیشتری خواهد بود که از ظرفیت های وسیع مردمی در جهت واسطه گری خیر و خدمات اجتماعی در این راه استفاده گردد.
ضرورت مردمی سازی خدمات اجتماعی به مددکاران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین محمد شعبانی مدیر گروه تبلیغ تخصصی مشاوره و مددکاران راه روشن و از مبلغان فعال اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما، از فعالیت های تبلیغی این گروه، سخن گفت.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در ابتدای مطالب خود بیان کرد: گروه تبلیغ تخصصی مشاوره و مددکاران «راه روشن» هم اکنون، ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به افراد آسیب دیده در غرب شهر قم را بر عهده دارد.

وی در ادامه افزود: این گروه متشکل از تعداد 25 متخصص در عرصه روانشناسی و مددکاری بوده که با توفیق خداوند متعال موفق شده ایم با ارائه بسته های آموزشی و تربیتی و همچنین بسته های توانمندسازی، بیش از 4 هزار زن سرپرست خانوار را تحت حمایت های فرهنگی و اجتماعی قرار دهیم.

مدیر گروه تبلیغ تخصصی مشاوره و مددکاران راه روشن اظهار داشت: از مجموعه 25 عضو گروه، 13نفر از آن را مبلغان خواهر که فارغ اتحصیل رشته های حوزوی و دانشگاهی هستند تشکیل داده اند و 12 نفر نیز از مبلغان برادر، ما را در پیشبرد اهداف گروه یاری می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی ارائه خدمات اجتماعی به زندانیان و خانواده آنان را امری مهم برشمرد و گفت: فعالیت در زندان های قم، امدادرسانی به خانواده زندانیان در حوزه «آموزش» و «کنترل و پیشگیری» و همچنین بازاجتماعی کردن زندانیان امری مهم در راستای داشتن یک جامعه آرام می باشد که این موارد بخشی از فعالیت های مبلغان متخصص در این گروه می باشد.

وی بیان کرد: در سال 1401 در حوزه کمک به آزادسازی زندانیان در دو بخش مالی و جرائم غیر مالی موفق شدیم تعداد 240 نفر را با کمک مبلغان متخصص جهادی و ائمه جماعات آزاد و به آغوش گرم خانواده برگردانیم و در ماه مبارک رمضان 1402 جشن آزادی این عزیزان برگزار گردید.

مدیر گروه تبلیغ تخصصی مشاوره و مددکاران راه روشن ابراز کرد: خدمت رسانی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از دیگر فعالیت های این گروه بوده که تاکنون بیش از 14هزار خانواده تحت پوشش را در استان های مختلف از بسته های آموزشی و توانمندسازی و خدمات اجتماعی این گروه بهره مند گردیده اند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی جمع آوری اطلاعات دقیق مطالعاتی نسبت به گروه های آسیب دیده اجتماعی را یکی از دستاوردهای مهم گروه تخصص راه روشن عنوان کرد و افزود: تمرکز بیش از 4هزار زن سرپرست خانوار که عمده آنان به دلیل طلاق تحت پوشش این گروه قرار گرفته اند این امکان را فراهم کرده است تا اطلاعات دقیقی را جمع آوری نمائیم و این اطلاعات در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند نقش به سزایی را ایفا نماید.

مدیر گروه تبلیغ تخصصی مشاوره و مددکاران راه روشن با موضوع کمبود نیروی انسانی متخصص در ایجاد فعالیت خدمات اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله مشکلاتی که متوجه فعالیت های این گروه می باشد «کمبود نیروی انسانی متخصص» در عرصه فعالیت های اجتمعای بوده که برای حل این مشکل بر آن شدیم تا با همکاری اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دوره های تخصصی و کاربردی را برگزار نمائیم.

وی در پایان مطالب خود گفت: فعالیت های تبلیغی در حوزه مددکاری زمانی دارای تاثیر بیشتری خواهد بود که از ظرفیت های وسیع مردمی در جهت واسطه گری خیر و خدمات اجتماعی در این راه استفاده گردد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.