امام جمعه موقت تهران:

مسجد برترین خاستگاه تبلیغ در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار:
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب جهت دعوت مردم به حضور در مسجد است. این مکان مقدس می تواند نقش به سزایی در جهت تربیت دینی مستمر مخاطب داشته باشد.
مسجد برترین خاستگاه تبلیغ در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار بلاغ، دومین جلسه از سلسله نشست های طلیعه رمضان 1445(ه.ق) به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح امروز سه شنبه 15 اسفند ماه در سالن همایش های غدیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در ابتدای مطالب خود ضمن تشکر از مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی به جهت برگزاری نشست های طلیعه ماه رمضان با اشاره به انتخبات برگزار شده در هفته اخیر اظهار داشت: با توجه به عملیات روانی بسیار سنگین از سوی دشمنان در راستای تحریم انتخابات و از طرف دیگر مشکلات معیشتی، مشارکت بی نظیر مردم را در 11 اسفند ماه شاهد بودیم.

وی در ادامه افزود: در بین کشورهایی که انتخابات در آن به عنوان یک اصل شمرده می شود، اگر تمام شرایط حاکم بر آن کشورها سنجیده شود، می بینیم که انتخابات اخیر در کشور ایران از لحاظ کیفی و کمّی یک اتفاق ما فوق تصورات و پیش بینی ها بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به وفات حضرت آیت الله امامی کاشانی ایشان را یک مبلغ نمونه در زمان حیاتش برشمرد و اظهار داشت: آیت الله امامی کاشانی همه ویژگی های یک مبلغ تراز را دارا بودند، رفتار پسندیده ایشان با مردم، نمونه بارز از روایت «كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ» به حساب می آمد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: با تجربه چندین ساله ای که در امر تبلیغ در طول سال های متمادی کسب کرده ام می توانم بگویم تاثیر نوع رفتار و مراودات یک مبلغ بر روی مخاطب به مراتب بیش از سخنرانی های او می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری استمداد از خداوند متعال در امر تبلیغ را امری ضروری در فعالیت های تبلیغی بر شمرد و گفت: هرچه مسئولیت یک مبلغ بیشتر گردد به همان اندازه ارتباط معنوی خود با خدای خویش را باید افزایش دهد. پیامبری که خداوند او را دغدغه مند مردم معرفی می کند در آیات قرآن می بینیم که نماز شب بر او واجب می شود. برای اینکه پیامبر اکرم(ص) پذیرای «إِنَّا سَنُلۡقِي عَلَيۡكَ قَوۡلٗا ثَقِيلًا» شود، خدواند آیات «قُمِ ٱلَّيۡلَ إِلَّا قَلِيلٗا *نِّصۡفَهُۥٓ أَوِ ٱنقُصۡ مِنۡهُ قَلِيلًا *أَوۡ زِدۡ عَلَيۡهِ وَرَتِّلِ ٱلۡقُرۡءَانَ تَرۡتِيلًا» را بر او نازل می کند.

وی ادامه داد: ما مبلغان به طور دائم نیازمندیم که در امر تبلیغ و همچنین زندگی شخصی خود به سیره ائمه علیهم السلام رجوع کنیم، کتاب سنن النبی(ص) مرحوم علامه طباطبایی بهترین منبع برای برای این امر مهم است که اگر نگاه به زمان، و نگاه تطبیقی نیز در رجوع به آن رعایت شود، مطالعه این کتاب بسیار اثرگزار خواهد بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: تلاش نمائیم تا خروجی فعالیت های تبلیغی ما در ماه مبارک رمضان پیش رو این باشد که ارتباط مخاطب با قرآن کریم افزایش یابد. برگزاری محفل های قرآنی می تواند کمک شایانی در جهت ارتقای سطح دانش قرآنی مخاطب داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به موضوعات مناسب برای طرح در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: آشنا کردن مردم با دعا خصوصا با صحیفه سجادیه که شامل دعاهای بسیار در موضوعات مختلف است و طرح مباحث مهدویت که آینده بشریت مرتبط با آن می باشد و همچنین مبحث جمعیت و خانواده از موضوعاتی است یک مبلغ می تواند در جهت کاربردی کردن فعالیت های تبلیغی خود از آن استفاده نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به نقش مهم مسجد در تربیت دینی آحاد افراد جامعه، بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب جهت دعوت مردم به حضور در مسجد است. این مکان مقدس می تواند نقش به سزایی در جهت تربیت دینی مستمر مخاطب داشته باشد.

وی در بخش پایانی مطالب خود اظهار داشت: داشتن نگاه تربیتی در تبلیغ، موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. اگر این امر مورد توجه قرار گیرد، مبلغ برای تمام اقشار مخاطب خویش باید برنامه ای خاص طراحی نماید تا بتواند آن نتیجه مطلوب را از فعالیت های تبلیغی خویش کسب نماید، البته توجه به قشر کودک و نوجوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.