به همت اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی؛

سوگواره مجازی بلاغ برگزار می شود

تاریخ انتشار:
دومین سوگواره سراسری محرّم با عنوان «سوگواره مجازی بلاغ»به همت اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود.
سوگواره بلاغ

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت‌الاسلام وحیدرضا  ملکی، سرپرست اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اعلام خبر برگزاری دومین سوگواره سراسری محرّم با عنوان «سوگواره مجازی بلاغ»، گفت: امروزه با توجه به فراگیر و همگانی شدن استفاده از فضای مجازی و پدید آمدن ظرفیتی جدید در این فضا که از ظرفیت تبلیغی بالایی برخوردار است، می طلبد که با شناسایی، فعال سازی، ساماندهی و حرکت منسجم؛ فضای حاکم بر فضای مجازی را مانند فضای جامعه آکنده از یاد و نام سالار شهیدان نموده و سبک زندگی عاشورایی را فراگیر نمود. لذا اداره کلّ تبلیغ نوینِ معاونت فرهنگی-تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نظر دارد تا دومین سوگواره سراسری محرّم را با عنوان «سوگواره مجازی بلاغ» با حضور گسترده طلاب و روحانیون فعال در فضای سایبر برگزار کند.
وی اهداف برگزاری این سوگواره را این چنین تشریح کرد :
-فرهنگ سازي، ترغیب و تشویق طلاب و روحانیون در راستای ترويج پيام عاشورا و استفاده مطلوب از ابزار دیجیتال
-شناسایی طلاب فعّال در فضای مجازی در بخش های مختلف و حمایت از آنان
-فراهم کردن بستری مناسب برای فعالیت طلاب جوان و مستعد در فضای مجازی
-انسجام بخشی و جهت دهی به فعالیت طلاب در بخش های مختلف فضای مجازی
-تولید محتوای دیجیتال در ارتباط با حماسه عاشورا و مکتب اهل بیت علیم السلام
-ترویج هنجارها، ‌ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی
-پاسخ به شبهات رایج در فضای مجازی پیرامون حماسه عاشورا
-انتشار گسترده و چشم گیر محتواهای دینی تولید شده در راستای سالم‌سازی  فضای مجازی
-مقابله مؤثر با تهاجم همه‌جانبه فرهنگی و نیز ارتقای فرهنگ کاربری
ملکی خاطرنشان کرد: سوگواره در دو بخش «تولید محتوا» و «انتشار محتواهای تولیدی» برگزار خواهد شد که محتوای بخش تولید در قالبهای ذیل خواهد بود:
الف: متن؛ کوته نوشت(حدود سیصد کلمه) ، داستانک ، پیام و پیامک فرهنگی تبلیغی (حدود صد کلمه) ، دلنوشته و کاریکلماتور و...
ب: عکس نوشته،مقاله پوستر،اینفوگرافی،نقاشی خط، فلش،عکس متحّرک،کاغذ خودچسب (استیکر)و...
ج: کلیپ کوتاه صوتی- تصویری ،فیلم موبایل(حداکثر 3 دقیقه)
د:  رادیو و تلویزیون اینترنتی (پادکست،وُدکست) (حداکثر 30دقیقه)
و: ویژه نامه، بازی های آنلاین،جدول، مسابقه،نشریه الکترونیک،پاورپوینت
وی در مورد انتشار آثار در فضای مجازی گفت: محتواهای تولیدی در محیط های
-سایت ها و انجمن ها (فاروم Forum)
-وبلاگ، فتوبلاگ، ویدیوبلاگ
-شبکه های اجتماعی تحت وب
-شبکه های اجتماعی موبایلی
منتشر خواهد شد.
سرپرست اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مهلت ارسال آثار تولیدی را از اول ذی الحجه(94/6/24) تا پانزدهم محرّم (94/8/7) عنوان کرد و افزود: همچنین مهلت بازنشر از اول محرّم (94/7/23) تا اربعین حسینی (94/9/11) خواهد بود.
وی در مورد موضوع آثار تولیدی اظهار کرد: موضوعات اصلی و محور های کلی، نقد جریانهای تکفیری، سبک زندگی دینی، وحدت اسلامی، دشمن شناسی، شبهه شناسی و پاسخ به شبهات خواهد بود که تفصیل موضوعات در فرمهای ثبت نام درج خواهد شد.
ملکی ادامه داد : پس از بررسی آثار توسط داوران سوگواره،به نفرات اول تا سوم هربخش به ترتیب کمک هزینه سفر حج عمره،کمک هزینه سفر عتبات، کمک هزینه سفر مشهد مقدس تعلق خواهد گرفت. در پایان نیز از کلیه شرکت کنندگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

دیدگاه‌ها

سید محمد امین 04:49 - 1394/07/13

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الله تعالی فرجه م

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.