به همت اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

طرح «احسن الحال» در فضای مجازی برگزار می گردد

تاریخ انتشار:
اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مناسبت تعطیلات عید نوروز طرح احسن الحال در فضای مجازی تولید محتوا،متناسب با عید نوروز را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مناسبت تعطیلات عید نوروز طرح احسن الحال در فضای مجازی تولید محتوا،متناسب با عید نوروز را برگزار می کند.
یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ؛ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ؛ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ؛ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ
همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت و آغاز سال نو که مزین به سالروز ولادت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می باشد و همچنین اعلام شعار سال از طرف مقام معظم رهبری، طرح تولید محتوای نوروزی از سوی اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی ویژه مبلغین نوین در راستای تولید و بازنشر محتوای فاخر دینی در فضای مجازی از 27 اسفند ماه تا 15 فروردین ارائه می گردد.

موضوعات:
● تبیین و ترویج شعار سال مقام معظم رهبری مدّ ظله العالی
● بررسی فرصت ها و آسیب های «عید نوروز» از منظرآموزه های دین مبین اسلام
● احیاء سنت های ایرانی-اسلامی فراموش شده در عید نوروز
● نقش حیا در سلامت روان
● عید نوروز فرصت حضور در اجتماع و دوری از شبکه های اجتماعی

بخش تولید:
کلّیه مبلّغین فعّال در این بخش، لازم است مطالب و تولیدات خود را که در وبلاگ، سایت یا شبکه های اجتماعی و پیام رسان منتشر نموده اند، از طریق آیکون اختصاصی «طرح احسن الحال(طرح نوروز 96)، در قالب های زیر ارسال نمایند.

قالبها:
◊ عکس نوشته و پوستر،  اینفوگرافی
◊ کلیپ (صوتی یا تصویری)
◊ نرم افزار (اندروید و مالتی مدیا (کم حجم و مناسب با طرح)
 ◊ ویژنامه
◊ متن کوتاه (کمتر از ۱۵۰ کلمه)

نکات مهم در تولید عکس نوشته،پوستر و ...
□ متناسب با موضوعات طرح
□ دارا بودن ملاکهای علمی و استناد
□  طراحی ها متناسب با هویت ،ارزش ها و شئونات دینی و ملی باشد.
□ تناسب سایز، رنگ بندی و تکنیک های گرافیکی متناسب با شبکه های اجتماعی و پیام رسان
□ عدم استفاده از هرگونه آرم، لوگو یا آدرس اینترنتی در تصاویر
 □حداقل محتوای ارسالی 15 و حداکثر 60 مطلب می باشد.

بخش بازنشر:
این بخش، مخصوص مبلّغینی می باشد که در شبکه های اجتماعی و پیام رسان مشغول فعالیت هستند و قبلا با مدیر هماهنگ کننده ی شبکه های اجتماعی و پیام رسان( http://telegram.me/Web_admin )، هماهنگی لازم را انجام داده باشند.
در این بخش تولیدات ارزیابی شده، بعد از پنج روز از شروع طرح، قابل مشاهده بوده و مبلغان گرامی می توانند این تولیدات را در رایانه یا گوشی هوشمند و تبلت خود ذخیره نموده و سپس در فضای شبکه های پیام رسان منتشر نمایند.
با مراجعه به آدرس web.balagh.ir/tolid دسترسی به بخش آثار تولیدی، برای همه مبلغان فراهم می باشد.

محیط های انتشار:
□ شبکه های اجتماعی تحت وب
□ شبکه های پیام رسان

ملاک های مدّ نظر در بازنشر:
٭  تعداد اعضای کانال، گروه ،پیج و ...
٭  تعداد بازدید مطالب
٭  میزان مشارکت در طرح (تعداد کل مطالب منتشرشده طرح)
* استفاده از هشتک #احسن_الحال
٭ مطالب باید به طور دائم و مستمر در طول زمان اجرای طرح به روز رسانی شود.
٭ ارسال عکس از صفحه (اسکرین شات) از کلیه مطالب منتشره. (ملاک انتخاب برگزیده در این بخش، بر اساس آمار بازدید کنندگان، لایک و ...می باشد، لذا بعد از اینکه مطلب بازخورد داشت اقدام به تهیه عکس از صفحه نمایید).
٭ مبلّغان شرکت کننده در بخش بازنشر، از 20 تا 30 فروردین فرصت دارند گزارش بازنشر (عکس از صفحه -اسکرین شات) از مطالب منتشره خود را در قالب یک یا چند فایل فشرده (زیپ شده) در آیکون گزارش بازنشر طرح احسن الحال (در تاریخ مذکور درمیزکار شخصی قابل مشاهده است) ارسال نمایند.

لازم به ذکر است که از مبلّغین برتر در دو بخش تولید و انتشار مطالب تقدیر ویژه بعمل خواهد آمد.

دیدگاه‌ها

شیعه 22:21 - 1396/01/05

وقتی نوروز از نظر اسلام به فرمایش امام کاظم مطرود است. گذاشتن مسابقه هم مطرود و عوامل ان در پیشگاه الهی مسئولند. اللهم اهدنا الی صراطک المستقیم

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.