ارسال به دوستان
به همت اداره کل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:
یکی از صفات پیامبر درامور تبلیغی صفت حریص بودن به هدایت مردم است،که این صفت در امور دنیا مورد مذمت است ولی دربرخی امور همین صفت خوب است مانند امر تبلیغ، ما مبلغان اگر به همین صفت پیامبر مقید باشیم ونسبت به هدایت مردم حریص باشیم تبلیغ ما مؤثر واقع می شود.

به گزارش خبرنگار بلاغ، گردهمایی آموزشی و توجیهی مبلغان اعزامی طرح اوقات فراغت تابستان با هدف دانش افزایی مبلغان این طرح و با حضور معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد و نماینده کانون فرهنگی هنری مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی در محل سالن همایش های غدیر برگزار شد.
در ابتدای این گردهمایی معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت تخریب قبور ائمه بقیع به صفات تبلیغی پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: یکی از صفات پیامبر در امور تبلیغی صفت حریص بودن به هدایت مردم است، که این صفت در امور دنیا مورد مذمت است ولی در برخی امور همین صفت پسندیده است مانند امر تبلیغ، ما مبلغان اگر به همین صفت پیامبر مقید باشیم و نسبت به هدایت مردم حریص باشیم تبلیغ ما مؤثر واقع می شود.
محمد رضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور طی سخنانی در این گردهمایی ابراز داشت: قریب به ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری در کنار مساجد در سراسر کشور وجود دارد، که پتانسیل خوبی برای تبلیغ مبلغان در ایام تابستان خواهد بود.
وی گفت: جهت تحقق جامعه اسلامی باید مساجد به تراز بالایی از فرهنگی اسلامی برسند تا مؤثر واقع شوند و هیچ چیز جایگزین مساجد نخواهد شد.
همچنین حجت الاسام والمسلمین یحیی کمال در این نشست اظهار داشت: هم افزایی و استفاده از نهادهای تبلیغی مسأله ای است که در حال اتفاق می باشد؛ در صورت هم افزایی این نهادها بهترین تبلیغ را در مناطق خواهیم داشت. باید دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه تبلیغ اوقات فراغت بخشی از ظرفیت و کمک های خود را در اختیار مبلغان قرار دهند و امکانات حداقلی را برای طلاب آماده کنند.
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: قرار بر این است که شرایط تبلیغی برای طلاب در استانها فراهم باشد تا طلاب بتوانند به بهترین نحو به تبلیغ معارف دینی بپردازند؛ در این ایام تبلیغی ۴۰ روزه می توان از ظرفیت طلاب بهره برداری شود.
وی افزود: امسال به دلیل محدودیت های اعتباری، بیش از ۵۵۰ مبلغ نتوانستیم اعزام کنیم که ۳۷۰ نفر با سازمان های تبلیغات اسامی و ۱۶۰ نفر با کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری و ارتباط خواهند داشت.
در ادامه این نشست علیرضا مزروعی دبیر گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی به مناسب بودن زمان تبلیغ در طرح اوقات فراغت  تابستان اشاره و تصریح کرد: عمده افراد شرکت کننده در کلاس های تابستان را نوجوانان ۱۲ الی ۱۸ سال تشکیل می دهند. این سنین اوج شکل گیری فکری آنان است. مبلغان باید این فرصت را غنیمت شمارند و هجمه های فرهنگی که از سوی دشمنان  برای نوجوانان و جوانان طراحی شده را خنثی کنند.
همچنین در این گردهمایی حجت الاسلام اسماعیلی به بیان مطالبی در مورد کلاسداری و شیوه ارتباط با مخاطب پرداخت.

گزارش تصویری

نظرات

سلام علیکم اولا اطلاع رسانی نشده بود و بنده خبر نذداشتم ثانیا چه هماهنگی ها و خدماتی از طرف دفتر تبلیغات اسلامی صورت میگیرد بنده در زاهدان طرحی جامع برای اوقات فرافت چند هزار نوجوان داشتم ولی کانون مساجد آماده همکاری نبود آیا با پشتوانه دفتر تبلیغات میتوانم کاری انجام دهم ؟ اگر اینگونه کارها توسط دفتر انجام نمیشود صرف همایش و حرف و حرف و حرف هیچ سودی نخواهد داشت همین الان اگر هزینه رفت و آمد بنده و دوستانم فراهم شود همه برنامه ها آماده است ۰۹۳۳۱۰۳۱۲۳۱
چرا اطلاع رسانی نمی شود
اصلا اطلاع رسانی نشده بود
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.