رئیس اداره تبلیغ مجازی خبر داد؛

تشکیل کارگروه های تخصصی تبلیغ در فضای مجازی با موضوع خانواده

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام ملکی، رئیس اداره تبلیغ مجازی از تشکیل گروه‌های تخصصی تبلیغ در فضای مجازی با موضوع خانواده و با هدف کاهش آسیب‌‌های اجتماعی خانواده ها خبر داد.
کارگروه تبلیغ مجازی خانواده

رئیس اداره تبلیغ مجازی از تشکیل گروه‌های تخصصی تبلیغ در فضای مجازی با موضوع خانواده با هدف کاهش آسیب‌‌های اجتماعی خانواده ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی در نشست گروه های فعال تبلیغ مجازی در عرصه سبک زندگی اسلامی ایرانی اظهار کرد:گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی در تعاملات روزمره و و بالا رفتن ضریب نفوذ آن بعنوان یکی از تاثیرگذارتری ابزار فرهنگی فرصت ها و تهدیداتی را فراهم آورده است.

 

وی افزود: با توجه به گزارشات رسمی و معتبر، یکی از عوامل مهم طلاق در بین زوج های جوان، استفاده نادرست از این ابزار و آشنا نبودن با فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی می باشد؛ بنابراین لازم است مبلغان فعال در عرصه تبلیغ مجازی، کاربران فضای مجازی را دراین محیط رها نکرده وضمن آگاه سازی آنان نسبت به اقتضائات فضای مجازی، در راستای رسالت تبلیغ دینی خود نیز اقدام به گسترش سبک صحیح زندگی خانوادگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی، فعالیت سازماندهی شده ای را انجام دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین ملکی گفت: اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و سیاست های کلی ابلاغی از طرف ایشان در حوزه خانواده، با تشکیل کمیته بررسی آسیب های اجتماعی خانواده ها ، طرح وبرنامه ای را تدوین نموده است تا مبلغان در فضای مجازی بصورت سازماندهی شده اقدام به تولید آثار فاخر هنری با محتوای علمی و مستند در محیط فضای مجازی نمایند.

رئیس اداره تبلیغ مجازی در ادامه بیان داشت: این طرح در قالب سه موضوع 1- مهارت‌های قبل از ازدواج  2- مهارت‌های دوران نامزدی 3- مهارت‌های سال‌های آغازین زندگی مشترک، تهیه و تدوین‌شده که با ارائه ریز موضوعات مرتبط به این سرفصل‌ها خدمت مبلغین محترم در کارگروه تخصصی خانواده قرار داده شد تا با توجه به این موضوعات اقدام به تولید محصولات و محتوای فاخر در فضای مجازی نمایند.

وی طرح ارائه‌شده در موضوع خانواده را در این راستا راهبردی دانست و گفت: این طرح، مورد استقبال مبلغان در فضای مجازی قرار گرفت و مقرر گردید که گروه‌های تبلیغ در فضای مجازی به انتخاب خودشان در هرکدام از سرفصل‌ها که تمایل داشته باشند واردشده و به تولید محتوا و انتشار گسترده آن اقدام نمایند.

 

رئیس اداره تبلیغ مجازی تصریح کرد: طرح‌های مطرح‌شده در این نشست، به اطلاع همه سرگروه‌های منتخب در موضوع سبک زندگی و خانواده رسید تا در جلسات داخل گروهی مطرح نمایند و برای اجرایی شدن در محیط‌های مختلف فضای مجازی با اولویت شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های پیام‌رسان آماده شوند.

حجت‌الاسلام ملکی از فعالیت بیست گروه از گروه‌های فعال در عرصه سبک زندگی در فضای مجازی در این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این طرح از اولویت‌های اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم می‌باشد حمایت‌های مادی و معنوی از این طرح نیز در اولویت برنامه‌ای این دفتر قرار دارد.

وی در پایان با ابراز امیدواری از نتایج خوب شکل گیری کارگروه های تخصصی گفت: امیدواریم که با سازمان‌دهی منظم و برنامه‌ریزی دقیق و فعالیت خوب و تاثیرگذار مبلّغان، بتوانیم نقش خود را در صیانت از کانون مقدس خانواده و اجرایی شدن سیاست های نظام در این حوزه بخوبی ایفا نماییم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.