سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ /۲۴ ذو الحجة ۱۴۴۲

مسیر

با حضور معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد؛
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: با نگاه علمی و میدانی به فعالیت های صورت گرفته در تبلیغ در می یابیم که موازی کار نشده و نهادهای تبلیغی تمام تتلاش خود را در جهت همکاری با یکدیگر انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه هم اندیشی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ضمن خیر مقدم به آقای قیدرلو معاون مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه، به شبهه موازی کاری بین نهادهای فرهنگی و تبلیغی پرداخت و افزود: در حوزه فعالیت های تبلیغی، پشتیبانی به قدری کم می باشد که اصلا کار به موازی کاری نمی رسد.

وی در ادامه افزود: با توجه به تشتت فعالیت ها، شاید در نگاه اول  به این نتیجه برسیم که در بین نهادهای ذیربط موازی کاری وجود دارد، اما با نگاه علمی و میدانی به فعالیت های صورت گرفته در تبلیغ در می یابیم که موازی کار نشده و نهادهای تبلیغی تمام تلاش خود را در جهت همکاری با یکدیگر انجام داده اند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در بحث اعزام، مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغ حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی به صورت جداگانه و برنامه ریزی شده مبلغان را به مناطق مختلف کشور اعزام می کنند که عموماً هیچگونه تداخلی در برنامه های این سه نهاد رخ نمی دهد.

وی به "تولید محتوای تبلیغی" از دیگر موضوع های مشترک میان نهادهای متولی امر تبلیغ اشاره کرد و گفت: در موضوعات علمی و آکادمیک اولا بحث موازی کار یک امر قبیحی به شمار نمی رود، ثانیاً در این موضوع نیز تلاش بر این است که موازی کاری صورت نگیرد. برای مثال دفتر تبلیغات اسلامی در ۲۵ ساله اخیر مجله ره توشه مبلغان و حوزه علمیه قم مجله مبلغان را منتشر کرده که این دو به لحاظ ساختار و موضوع  با یکدیگر تفاوت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان داشت: وضعیت فعلی موجود در میان متولیان امر فرهنگی و تبلیغی کشور مزایا و معایبی دارد. از معایب می توان به موضعات؛ تشتت و تفرق، عدم هم افزایی و ... و در بحث مزایا؛ رقابتی شدن فعالیت ها تخصیص بودجه مختلف به نهادهای امر تبلیغ و ... اشاره کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: برای مؤثر واقع شدن فعالیت های تبلیغی تحت نظارت مختلف سازمان ها و نهادهای کشور بهترین راهکار این است که یک الزامی در جهت هم افزایی و هماهنگی بین نهاد ها صورت گیرد و برنامه های دقیقی در این راستا با همکاری و هم دلی  مدیران ارشد متولیان امر تبلیغ تدوین و تصویب گردد.

گزارش تصویری

نظرات

با سلام از تمام موضوعاتی در سایت بلاغ هر روز درج می شود استفاده می کنم ودوست دارم که مقالات مناسبتی را ارسال کنم ۰۹۱۲۸۵۱۵۹۳۵
ارتباط در ایتا