جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ /۳۰ محرم ۱۴۴۲

مسیر

آشنایی با تبلیغ رسانه ای

بخش رسانه اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین، با هدف ساماندهی تبلیغ رسانه ای، اقدام به شناسایی، جذب و سازماندهی مبلغان رسانه ای درقالب گروه های تبلیغی در سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد. تولیدات مستند، داستانی، انیمیشن، ترکیبی، گفتگو محور و ... از اهم فرمت هایی است که تا کنون مورد حمایت قرار گرفته است. نکته مهم لازم به ذکر این است که شرط اصلی ورود در گروه های تبلیغ رسانه و شمول حمایت های دفتر تبلیغات، گذراندن دوره های رسانه توسط مبلغ و یا داشتن رزومه تبلیغ رسانه ای قابل اعتنا می باشد.

شرح وظایف بخش:
ايجاد فرهنگ تبليغ رسانه ای در ميان طلاب؛
نهادينه كردن تبليغ رسانه ای در متن برنامه هاي آموزشي و تبليغي حوزه های علميه؛
شناسايي، آموزش، توانمند سازي و پشتيباني فني و محتوايي از مبلغان رسانه ای؛
حمايت و تولید محتوای تبليغات دینیِ رسانه ای برای اقشار مختلف، جهت عرضه در رسانه ملی و استانی، و شبکه‌های ماهواره‌ای؛
مشارکت با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مردم‌نهاد در تولید و عرضه پیام های رسانه‌اي.

برخی خدمات صورت گرفته به گروه های تبلیغ رسانه ای:
سفارش نیاز های رسانه ای دفتر تبلیغات به گروه های منتخب؛
مشارکت مالی مستقیم در بخشی از هزینه طرح های مصوب؛
ارائه تسهیلات مالی غیر مستقیم در قالب معرفی به صندوق جهت اخذ وام؛
معرفی به نهاد های همسو و ذی ربط، برگزاری دوره های ارتقایی محتوایی و فرمی؛
برگزاری کارگاه های تخصصی تولید رسانه ای؛
تامین بسترهای لازم برای حضور مبلغان رسانه ای در عرصه های ملی و بین المللی؛
تقدیر از مبلغان رسانه ای برگزیده در قالب همایش های و نشست های فصلی و سالیانه و ... .