جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ /۳۰ محرم ۱۴۴۲

مسیر

آشنایی با تبلیغ مکتوب

بخش مکتوب اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین، با هدف ساماندهی تبلیغ مکتوب، اقدام به شناسایی، جذب و سازماندهی مبلغان مکتوب درقالب گروه های تبلیغی، در سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد. تولیداتی نظیر  داستانک، پوستر، تابلو مقاله، کمیک استریپ، فلش کارت، پازل، پاورپوینت و ... از اهم فرمت هایی است که تا کنون مورد حمایت قرار گرفته است. نکته مهم لازم به ذکر این است که شرط اصلی ورود در گروه های تبلیغ مکتوب و شمول حمایت های دفتر تبلیغات، گذراندن دوره های مکتوب توسط مبلغ و یا داشتن رزومه تبلیغی قابل اعتنا می باشد.

شرح وظایف بخش:
ايجاد فرهنگ تبليغ مکتوب در ميان طلاب؛
نهادينه كردن تبليغ مکتوب در متن برنامه هاي آموزشي و تبليغي حوزه های علميه؛
شناسايي، آموزش، توانمند سازي و پشتيباني فني و محتوايي از مبلغان مکتوب؛
حمايت و تولید محتوای تبليغات دینیِ مکتوب برای اقشار مختلف؛
مشارکت با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مردم‌نهاد در تولید و عرضه پیام های مکتوب؛

برخی خدمات صورت گرفته به گروه های تبلیغ مکتوب:
سفارش نیاز های مکتوب دفتر تبلیغات به گروه های منتخب؛
مشارکت مالی مستقیم در بخشی از هزینه طرح های مصوب؛
ارائه تسهیلات مالی غیر مستقیم در قالب معرفی به صندوق جهت اخذ وام؛
معرفی به نهاد های همسو و ذی ربط، برگزاری دوره های ارتقایی محتوایی و فرمی؛
برگزاری کارگاه های تخصصی تولید مکتوب؛
تامین بسترهای لازم برای حضور مبلغان مکتوب در عرصه های ملی و بین المللی؛
تقدیر از مبلغان مکتوب برگزیده در قالب همایش های و نشست های فصلی و سالیانه و ... .