مدیرکل تبلیغ عمومی:

هر جا مردم پای کار بیایند، آسیب ها کاهش و اثرگذاری افزایش می یابد

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی: به اندازه ای که مردم پای کار باشند، روند تبلیغ رو به جلو خواهد بود. هر جا که مردم ورود کنند، آسیب ها به حداقل می رسد و رشد، افزایش می یابد.
یحیی کمال جدید

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال، مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان مازندران ، که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری و معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برگزار شد گفت: مبلغان سربازان عرصه مقابله با آسیب های اجتماعی، تعمیق باورهای دینی و افسران خط مقدم جبهه تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) هستند. معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تلاش خود را در راستای تسهیل امر تبلیغ برای مبلغان به کار می بندد و این جلسه نیز در راستای همین امر تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کمال با بیان فلسفه تشکیل شورای هماهنگی گروه های تبلیغی عنوان کرد: در کشور، نهادهای مختلفی در تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) فعال هستند. با توجه به لزوم هم افزایی این نهادها و برای استفاده حداکثری از ظرفیت های تبلیغی باید هماهنگی هایی شکل دهیم و یک قرارگاه فرهنگی تبلیغی راه اندازی کنیم که از موازی کاری و فعالیت های محدود و کم اثر جلوگیری شود. همه نهادها باید با شناسایی و تجمیع ظرفیت های یکدیگر، فعالیت اثربخشی داشته باشند.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم نهادهای مختلف منطقه در این جلسات حضور پیدا کنند و ظرفیت های خود را بیان کنند، دفتر تبلیغات اسلامی هم ظرفیت های خود را مطرح می کند و با همفکری و هم افزایی می توانیم عرصه تبلیغ را برای مبلغان تسهیل کنیم. باید قرارگاهی به مدیریت نماینده ولی فقیه استان تشکیل شود. این جلسات گاهی در قم برگزار می شود و گاهی در استان ها، که در خود استان بتوانیم ظرفیت نهادهای منطقه شناسایی و استفاده حداکثری کنیم. شهرداری، استانداری، اداره اوقاف، سازمان تبلیغات و بسیاری ارگان های دیگر، توان حمایت از این مسیر را دارند، اما از این ظرفیت استفاده نکرده ایم.

مدیر کل تبلیغ عمومی به بیان انتظارات دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری این جلسات پرداخت و گفت: بر سر راه تبلیغ، موانعی وجود دارد که به راحتی و با همکاری نهادهای مختلف، قابل حل است. نهادهای تبلیغی باید ظرفیت تبلیغی در منطقه را برای گروه های تبلیغی فراهم کند. به عنوان مثال، مشکلات اسکان برای مبلغان وجود نداشته باشد و فضای لازم برای تبلیغ فراهم شود. نکته دیگری که مد نظر ماست، افزایش حمایت های مردمی از مبلغان در راستای تبلیغ دین می باشد. هر جا که مردم ورود کنند، آسیب ها به حداقل می رسد و رشد، افزایش می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال، بانوان را بخش مهمی از جامعه خواند و تصریح کرد: بخشی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند. از این رو باید فضای تبلیغی برای خواهران مبلغه فراهم شود که بتوانیم خواهران را به منطقه اعزام کنیم. این مسأله نیز از مواردیست که باید توسط نهادهای مختلف زمینه سازی شود، تا آثار و برکات آن در منطقه را شاهد باشیم.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.