معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

تبلیغ بالینی فرصتی مناسب جهت تبیین آموزه های دینی

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در جلسه افتتاحیه دوره آموزشی «تربیت مبلغ تبلیغ بالینی در مراکز درمانی» اظهار داشت: تبلیغ در اماکن درمانی فرصت تبیین آموزه های دینی را برای مبلغان فراهم خواهد کرد.
تبلیغ بالینی فرصتی مناسب جهت تبیین آموزه های دینی

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه افتتاحیه دوره آموزشی «تربیت مبلغ تبلیغ بالینی در مراکز درمانی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در ساختمان مرکز آموزش های کاربردی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ضمن گرامیداشت یاد شهدای غزه و طلب پیروزی جبهه مقاومت از خداوند متعال، خون پاک شهدای فلسطینی را عامل استقامت و پیروزی ملت فلسطین و محور مقاومت برشمرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، تبلیغ در اماکن درمانی را فرصتی مناسب جهت تبلیغ آموزه های دینی دانست و بیان کرد: تبلیغ بالینی فرصت های مختلفی را برای مبلغ فراهم می آورد. تنوع در مخاطبان مانند پزشک، پرستار، بیمار و همراهان بیمار این امکان را برای مبلغ ایجاد می کند تا برای مواجهه برای هرکدام از این مخاطبان آمادگی لازم را کسب نماید.

وی در ادامه افزود: عیادت از بیماران از جمله سفارشات پیشوایان دین مبین اسلام محسوب می شود در روایتی از امیرالمومنین(ع) «مِنْ أَحْسَنِ الحَسَناتِ عِيادَةُ الْمَرْيضِ»(1)، عيادت از مريض را يكي از بهترين نيكي ها برشمرده اند و این امر یک فرصت تبلیغی برای مبلغان را فراهم و مهیا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد گفت: بکارگیری نقش دین در آرامش و سلامت معنوی انسان می تواند در تبلیغ بالینی این ادعا را ثابت کند که آموزه های دینی همان طور که برای آخرت انسان برنامه دارد، همان طور نیز برای دنیای انسان ها مفید و موثر خواهد بود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور مبلغان در بیمارستان ها در ایام شیوع ویروس کرونا و ایجاد حس آرامش در بیماران اظهار داشت: در ایام شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم بخش قابل توجهی از افرادی که آسیب بیشتری دیده بودند یا فوت کرده اند به دلیل اضطراب ناشی از این ویروس بوده و در مواردی حضور مبلغان در کنار بیماران باعث گردید آرامش به آنان برگردد و بتوانند با آن بیماری مقابله نمایند.

وی ادامه داد: کتاب تبلیغ بالینی که با تلاش آقایان مهدوی یگانه و صادقی به رشته تحریر درآمده، تنها کتاب تخصصی در این زمینه است که به ارائه مطالب سودمند در چیستی تبلیغ بالینی و شیوه های اجرای آن، حکمت بیماری ها و بلاها، بیمار و بیماری در آیینه روایات و نقش دین در درمان بیماری ها اشاره کرده و آنچه بر کارآمدی و ارزشمندی این کتاب افزوده است، بیان اصطلاحات رایج در مراکز درمانی، احکام و مسائل شرعی پزشکی و نیز خاطره ها و تجربه های آموزنده مبلغان است. 

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: در دوره آموزشی «تربیت مبلغ تبلیغ بالینی در مراکز درمانی» باید تلاش گردد در قدم اول، نظام مسائلی که یک مبلغ در تبلیغ بالینی با آن مواجه است شناسایی گردد و در گام بعدی به ارائه راهکارها برای حل آن مسائل توجه شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.