معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت:

استاد راستگو پایه گذار و پیشگام در عرصه تبلیغ کودک و نوجوان

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در جلسه آئین رونمایی از کتاب «قصّه راستگو» "تاریخ شفاهی مرحوم حجت الاسلام محمّدحسن راستگو" بیان داشت: ایشان در حوزه تبلیغ کودک و نوجوان از جمله پایه گذاران و پیشگامان فعال در این عرصه بوده و فعالیت های انتظام یافته و برنامه ریزی شده از ویژگی های بارز مباحث تبلیغی این استاد ارجمند به شمار می رود و باید توجه داشت مقام ایشان به یک مجری در صدا و سیما تقلیل نیابد.
استاد راستگو  پایه گذار و پیشگام در عرصه تبلیغ کودک و نوجوان

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی، آئین رونمایی از کتاب «قصّه راستگو» "تاریخ شفاهی مرحوم حجت الاسلام محمّدحسن راستگو" صبح امروز سه شنبه 30 آبان 1402 در سالن رضوان برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام راستگو اظهار داشت: ایشان در حوزه تبلیغ کودک و نوجوان از جمله پایه گذاران و پیشگامان فعال در این عرصه بوده و فعالیت های انتظام یافته و برنامه ریزی شده از ویژگی های بارز مباحث تبلیغی این استاد ارجمند به شمار می رود و باید توجه داشت مقام ایشان به یک مجری در صدا و سیما تقلیل نیابد. 

وی در ادامه افزود: با توجه به روایت نبوی «مَنْ سَنَّ فِى الإِسْلامِ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجْرُها وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِها بَعْدَهُ مِنْ غَیْرِ أَنْ یَنْقُصَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَىْءٌ»، ثواب فعالیت تبلیغی حدود 7000 شاگرد و مبلغی که با راهنمایی و تعلیمات مرحوم استاد راستگو به امر مقدس تبلیغ در عرصه کودک و نوجوان مشغولند برای ایشان نیز مکتوب خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: برگزاری دوره های تربیت مربی کودک و نوجوان تا قبل از یک دهه اخیر به استان هایی مانند قم، اصفهان و مشهد بسنده می شد اما هم اکنون به توفیق الهی و با تلاش همکاران دغدغه مند در مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی این دوره ها در اقصی نقاط کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، پیشرفت افراد موفق در حوزه تبلیغ کودک و نوجوان را مرهون زحمات استاد راستگو برشمرد و گفت: ایشان در حوزه شاگردپروری بسیار موفق بودند و وجود طیف عظیمی از شاگردان توانمند در حوزه تبلیغ کودک و نوجوان شاهد بر این مدعا می باشد. مرحوم حجت الاسلام راستگو از جمله اساتیدی بودند که ارتباط خود را با شگردان قطع نکرده و در تمامی امور، پشتیبان آنها بودند.

وی در ادامه به ویژگی های شخصیتی مرحوم استاد راستگو پرداخت و افزود: اخلاص، تلاش، دلسوزی برای مبلغان و داشتن روحیه جهادی و خستگی ناپذیری از جمله صفات باررزی بود که ایشان را به عنوان یک الگوی موفق در امر تبلیغ کودک و نوجوان تبدیل کرده و اگر پشتکار، ایمان و اعتقاد ایشان به فعالیت در عرصه کودک و نوجوان نبود قطعا این مسیر برای دیگر مبلغان میسر نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: مرحوم حجت الاسلام راستگو در بخشی از کتابی که رونمایی می شود موفقیت خود را مرهون «توسل به حضرت زهرا(س)»، «دعای مادر» و «تلاش و کوشش» ذکر کرده است. روش تبلیغی ایشان تا زمانی که موضوع تبلیغی کودک و نوجوان برقرار باشد مانند یک رود زلال جاری است و فعالان تبلیغی در این عرصه از خدمات و تلاش های ایشان بهره مند می گردند.

استاد راستگو  پایه گذار و پیشگام در عرصه تبلیغ کودک و نوجوان

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.